دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 84684

سلامت نیوز : پزشکان در یک آزمایش جدید دریافتند که تزریق داروی بی‌حسی موضعی به گردن می‌تواند برای کنترل گرگرفتگی ناشی از یائسگی موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متخصصان آمریکایی بر این باورند که تزریق داروی بی‌حسی موضعی به ناحیه‌ای از گردن که با منطقه تنظیم دمای مغز ارتباط دارد می‌تواند میزان گرگرفتگی در دوران یائسگی را تا 50 درصد کاهش دهد.

تحقیقات انجام شده طی دهه گذشته حاکی از آن بوده که کاربرد روش «هورمون درمانی جایگزین» برای کنترل علائم دوران یائسگی با عوارض جانبی چون افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان در ارتباط است و به همین دلیل بسیاری از زنان به دنبال شیوه‌ای ایمن‌تر برای کاهش گرگرفتگی هستند.

«دیوید والگا» از متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه «فینبرگ» در دانشگاه نورث‌وسترن شیکاگو گفت:‌ استفاده از این روش برای تمامی افراد مبتلا به گرگرفتگی توصیه نمی‌شود. این روش برای افرادی در نظر گرفته شده که مرتب به این حالت دچار می‌شوند و در نتیجه بر کیفیت زندگی آنان تاثیر منفی می‌گذارد.

گرگرفتگی احساسی ناگهانی از حرارت یا گرماست که از ناحیه صورت شروع می‌شود و به گردن و قفسه سینه گسترش می‌یابد و در بیش از 80 درصد زنان یائسه دیده می‌شود.

برای کاربرد این شیوه درمانی، پزشک با کمک تصویربرداری از گردن بیمار در ناحیه‌ای بین غده تیروئید و شریان گردن، داروی بی‌حسی موضعی را تزریق می‌کند.

در این مطالعه 40 زن 35 تا 65 ساله که به گرگرفتگی طبیعی یا ناشی از برداشتن تخمدان مبتلا بودند بررسی شدند.

در نیمی از این زنان از داروی بی‌حسی موضعی و در نیمی دیگر از نوعی دارونما استفاده شد. در طول این مطالعه دو هفته‌ای مشخص شد که تزریق داروی بی‌حسی موضعی در کاهش میزان گرگرفتگی را به نصف کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha