سلامت نیوز : فوق‌تخصص غدد گفت: دخترها ۲ سال بعد از بلوغ و پسرها ۳ تا ۴ سال بعد از پایان دوران بلوغ صفحه رشد‌شان بسته می‌شود و دیگر امکان افزایش قد وجود ندارد.

حسین نویدی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: افزایش قد در محدوده زمانی خاصی انجام می‌شود یعنی تا زمانی که صفحه رشد بسته نشده باشد و امکان رشد وجود داشته باشد.

وی افزود:‌ دخترها 2 سال بعد از بلوغ و پسرها 3 تا 4 سال بعد از پایان دوران بلوغ صفحه رشد‌شان بسته می‌شود و دیگر امکان افزایش قد وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره تبلیغات ماهواره‌ای در خصوص افزایش قد گفت: این صحبت‌ها عملاً نادرست است و افزایش قد در هر سنی امکان ندارد.

وی نقش مکمل‌ها در رژیم غذایی افراد را برای تأمین مواد مورد نیاز بدن بدیهی دانست و گفت:‌ استفاده از ترکیبات کمک‌کننده‌ مثل کلسیم، منیزیم و «روی» چیز جدیدی نیست اما اگر این مواد در سنین رشد استفاده شود می‌تواند به افزایش قد کمک کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش تصریح کرد:‌ تغذیه مناسب زمانی است که از ۴ گروه غذایی در هر وعده مصرف کرد چرا که مواد مختلف می‌تواند در جهت بهبود رشد تأثیرگذار باشد.

فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم استفاده از لبنیات و مواد پروتئینی در رژیم غذایی افراد به عنوان بهترین شاخص در رشد قدی عنوان کرد و گفت: ۴ گروه غذایی شامل لبنیات، گوشت، میوه و سبزی‌ها و غلات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha