سلامت نیوز : دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: طی سال‌های اخیر جراحی‌های ارتوپدی به علت گسترش روند سالمندی در کشور افزایش یافته است. تخریب مفاصل و بروز حوادث در سالمندان به وسایل و امکانات لازم در سراسر کشور نیاز دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ غلامعلی عکاشه در حاشیه بیست و یکمین کنگره جراحان ارتوپدی ایران اظهار داشت: بیست و یکمین کنگره ارتوپدی، جزو کنگره‌های برتر منطقه است و شاید بتوان گفت این کنگره، بزرگترین کنگره در کشورهای خاورمیانه و غیر اروپایی تلقی می‌شود.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: کنگره بیست و یکم بیشترین استقبال را از نظر جهانی و داخلی داشته است و امیدواریم مطالب ارائه شده در این کنگره بتواند تا یکسال تغذیه تمام فناوری‌های حرفه‌ای آینده ارتوپدی را تأمین کند.

عضو هیئت مدیره جامعه جراحان افزود: تمام دانشمندان ارتوپدی در این کنگره جمع شده‌اند تا دستاوردهای علمی موجود را به عنوان دانش جدید در رشته ارتوپدی به متخصصان ارائه دهند.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: مهمترین و شایع‌ترین دلایل افزایش جراحی‌های ارتوپدی به افزایش سن آدم‌‌ها مرتبط شده است چرا که امید به زندگی بالا رفته و این امید به زندگی و افزایش سالمندی تخریب مفاصل را به دنبال داشته است.

عکاشه افزود: تخریب مفاصل و بروز حوادث در افراد سالمند به وسایل، امکانات لازم نیاز دارد و سالهای اخیر جراحی‌های ارتوپدی را بیش از پیش به دنبال داشته است؛ همچنین بازسازی دوباره و دوباره تعویض مفصل از جمله مسائل جدید و پیش روی جامعه جراحان ارتوپدی است.

متخصص جراحی استخوان ادامه داد: در گذشته این نگاه وجود داشت که اگر تعویض مفصل دچار مشکل شود چه باید کرد و چطور باید عمل کرد اما امروزه با پیشرفت علوم ارتوپدی در دنیا و به خصوص در ایران امکان بازسازی دوباره مفصل زانو بعد از تعویض مفصل وجود دارد.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران تصریح کرد: علاوه بر بازآموزی ما سعی می‌کنیم علم جدید ارتوپدی را به روز داشته باشیم و در زمینه‌‌های علمی تئوریک و علمی تکنیکی پیشتاز باشیم.

وی به میهمانان خارجی شرکت کننده در این کنگره اشاره داشت و افزود: تا قبل از این حضور میهمانان خارجی در این کنگره‌ها به صورت افتخار مطرح می‌شد اما امروزه ما دانشمندان خارجی را برای شرکت در کنگره‌هایمان انتخاب می‌کنیم و در این انتخاب صلاحیت علمی‌شان را می‌سنجیم و خودمان از متخصصانی دعوت می‌کنیم که مبتکر علم در رشته تخصصی باشند نه اینکه به صرف خارجی بودن در همایش یا کنگره شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha