سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 84755
سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: اجرای قانون تمام وقت شدن پزشکان در صورت مهیا شدن مقدمات آن در قانون شدنی است در حالی که بعید است با اعتباراتی که در اختیار داریم بتوانیم آن را اجرا کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه معاونان درمان وزارت بهداشت در مورد اجرای قانون تمام وقت شدن پزشکان، گفت: پزشکان ترجیح می‌دهند در یک مرکز کار کنند و خواسته قلبی آنها نیز فعالیت تمام وقت است بنابراین اجرای این قانون مقدماتی می‌خواهد و چنانچه این مقدمات در قانون محقق شود قابل اجرا می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون در برخی بیمارستان‌ها و مراکز بیمارستانی پزشکان تمام وقت کار می‌کنند اما اینکه در درازمدت آن‌ها را تمام وقت نگه داریم بعید است چرا که با اعتباراتی که در اختیار است و قیمتی که خدمات دارد شدنی نیست.

وزیر بهداشت افزود: واقعی شدن قیمت خدمات فقط دستمزد پزشک نیست بلکه هزینه‌هایی است که بیمارستان‌ها می‌دهند.

هاشمی ادامه داد: موافق تمام وقت شدن پزشکان هستم تا اگر کسی وارد دانشگاه‌ها می‌شود در یک مرکز کار کند در عین حال پزشکان نیز موافقند اما ابزاری می‌خواهد تا این طرح به صورت جامع فراگیر شود.

وی در مورد اینکه برخی پایگاه‌های انتقال خون از مردم وجه دریافت می‌کنند، گفت: این موضوع را شنیده‌ام و در برخی موارد برای تزریق خون پول مطالبه شده است این را درخواست داده‌ایم که بررسی شود چرا که دریافت وجه غیرقانونی است.

وزیر بهداشت افزود: کیسه‌های تزریق خون که فیلتر دارد گران است و ممکن است در برخی موارد وجهی دریافت شود اما در هر صورت دریافت هزینه کیسه‌های خون غیرقانونی است.

هاشمی در مورد تعرفه نیز گفت: هیئت دولت تعرفه‌های بیمارستان‌های دولتی را تصویب می‌کند و در بخش خصوصی نیز باید نظارت وجود داشته باشد و کسانی که خارج از عرف عمل می‌کنند باید با آنها برخورد شود در حالی که این نظارت‌ها اکنون وجود ندارد.

وی گفت: تا یک ماه آینده جلساتی برگزار می‌شود تا به راهکار مستقل برای تعیین تعرفه‌ها برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha