سلامت نیوز : یک دکترای تخصصی مدیریت و اقتصاد دارو گفت: متوسط رشد سالانه مکمل‌ها در کشور از سال 85 تاکنون 20 درصد بود که این میزان سه برابر متوسط بازار مکمل‌ها در کشورهای پیشرفته است.

دکتر علیرضا یکتا دوست در گفت‌وگو با ایسنا ، گفت: محبوبیت و بازار رو به رشد ویتامین‌ها و مکمل‌های رژیمی حاکی از توجه افراد به بهبود سلامت آنهاست. در کشور ما نیز با وجود مشکلات و تحریم‌ها این دسته از فرآورده‌ها جای خود را تقریبا در تمامی داروخانه‌های کشور باز کرده‌اند.

وی افزود: رژیم غذایی معمول بسیاری از مردم کشورمان فاقد بسیاری از ویتامین‌ها و عناصر ضروری است که این موضوع باعث مشکلات فراوانی به ویژه در دهه چهارم زندگی آنها می‌شود.

دکتر یکتادوست تصریح کرد: با وجود این، بازار این فراورده‌ها در کشورمان از وضعیت رشد نیافته گذر کرده است و در حال تبدیل به یک بازار توسعه یافته است، به طوری که در سال 2011 این بازار با 20 درصد رشد در ارزش فروش به حدود 1700 میلیارد ریال رسیده و ادامه این روند به طور متوسط 9 درصد در هر سال، در سال 2016 میلادی بازار 2600 میلیارد ریالی را رقم می‌زد.

این دکترای تخصصی مدیریت و اقتصاد دارو اظهار کرد: در سال 2011 در بین دسته‌های مختلف این گروه، مولتی ویتامین‌ها با 674 میلیارد ریال، ویتامین‌های گروه B، با 136 میلیارد ریال و ویتامین C، با 77 میلیارد ریال بیشترین سهم را داشته‌اند. در بین مواد معدنی نیز ترکیبات کلسیم بیشترین مصرف را داشته و حدود 60 درصد از فروش این گروه را به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: متوسط رشد بازار مکمل‌ها در کشورمان حدود سه برابر میزان متوسط این بازار در کشورهای پیشرفته است، علت آن عدم توجه مناسب به مصرف مکمل‌ها در سنوات قبلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha