سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 84764

سلامت نیوز : رییس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به جایگزین کردن سیستم دیجیتال به جای چاپ فیلم رادیولوژی، گفت: باید آمادگی لازم در بیمارستان و مطب‌ها فراهم شود تا مردم بدون دریافت فیلم بتوانند به درمان خود ادامه دهند.

جلال جلال شکوهی در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان اینکه حدود پنج ماه است که کمبودی از نظر هلیوم مایع و فیلم رادیولوژی نداریم، افزود: در حال حاضر هلیوم مایع را از کشور ترکیه وارد و قیمت آن 10 برابر افزایش پیدا کرده است، اما فیلم رادیولوژی نسبت به گذشته کاهش قیمت داشته و در حال حاضر هر سری فیلم به بین 600 تا 700 هزارتومان خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای وارد کردن گاز هلیوم و فیلم تابع قیمت ارز هستیم، افزود: مشکلی در کمبود فیلم نداریم اما ممکن است با بالا رفتن نرخ ارز این کمبود دوباره احساس شود.

رییس انجمن رادیولوژی ایران به جایگزین کردن سیستم دیجیتال به جای چاپ فیلم رادیولوژی اشاره کرد و گفت: باید آمادگی لازم در بیمارستان و مطب‌ها فراهم شود تا مردم بدون دریافت فیلم بتوانند به درمان خود ادامه دهند.

شکوهی ادامه داد: استفاده از سی‌دی باید در مطب‌ها قابل خواندن و همچنین در بیمارستان‌ها اینترنت و شبکه داخلی موجود باشد که پزشکان بتوانند تصاویر راحت بررسی کنند.

وی نبود تعرفه‌های واقعی را یکی دیگر از مشکلات رادیولوژی عنوان و اظهار کرد: به علت افزایش مواد مصرفی و تغییرات ارز خیلی متضرر شدیم اما طی هفته‌های آینده جلسه‌ای خواهیم داشت تا برای تعرفه‌های جدید تصمیم‌گیری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha