سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، صدور مجوز مراکز ترک اعتیاد اعم از سوء موادمخدر و الکل را، از وظایف وزارت بهداشت قلمداد کرد و گفت: سازمان بهزیستی نمی تواند برای این قبیل مراکز مجوز بدهد.

دکتر عباسعلی ناصحی در گفتگو با مهر اظهارداشت: یک قانون کلی وجود دارد که ارائه خدمات درمانی، سیاستگذاری، برنامه ریزی و صدور مجوز در مورد انواع درمانها اعم از بیماریهای جسمی، روانی و اعتیاد، بر عهده وزارت بهداشت است.

وی افزود: بقیه دستگاهها هم می توانند خدمات درمانی ارائه بدهند. به طوریکه خیلی از سازمانها و شرکتها و بانکها دارای مراکز درمانی و بیمارستان هستند ولی مجوز خودشان را از وزارت بهداشت می گیرند و موظف هستند طبق استانداردهای وزارت بهداشت فعالیت کنند.

ناصحی در ارتباط با مراکز ترک اعتیاد الکل نیز گفت: مراکز ترک اعتیاد الکل نیز مستثنی از سایر مراکز ترک سوءمصرف موادمخدر نیست و می بایست با مجوز وزارت بهداشت فعالیت کنند. در واقع باید اینطور گفت که بر اساس قوانین محکمی که وجود دارد، تولیت، سیاستگذاری، برنامه ریزی، تعیین استانداردها، صدور مجوز و... بر عهده وزارت بهداشت است و اینطور نیست که مجوز آنها بیرون از وزارتخانه صادر شود.

مدیرکل سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در ارتباط با ادعای مسئولان بهزیستی مبنی بر اینکه صدور مجوز مراکز ترک اعتیاد الکل که بر عهده بهزیستی است، افزود: حالا آنها چه گفته اند، ما اگر بخواهیم جواب بدهیم منطقی نیست و بر اساس دستور رئسس جمهوری، سازمانها نباید بحثهای بین بخشی را رسانه ای کنند.

وی تاکید کرد: قانون می گوید که صدور مجوز مراکز ترک اعتیاد بر عهده وزارت بهداشت است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha