پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۰
کد خبر: 84790

هر چه قدر هم در کار خود سابقه داشته باشید، اما باز هم صبح ها سخت از خواب بیدار می شوید. اگر شما هم مثل ما همه راه ها را برای راحت از خواب بیدار شدن انجام داده اید و به نتیجه نرسیده اید، خوب است این مطلب را مطالعه کنید.

چگونه صبح ها زودتر بیدار شویم؟
سلامت نیوز : هر چه قدر هم در کار خود سابقه داشته باشید، اما باز هم صبح ها سخت از خواب بیدار می شوید. اگر شما هم مثل ما همه راه ها را برای راحت از خواب بیدار شدن انجام داده اید و به نتیجه نرسیده اید، خوب است این مطلب را مطالعه کنید.

قطع کردن Snooze ساعت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت برترین ها ؛ داشتن خواب کوتاه برای همه ما لذت بخش است. صبح ها همه ما دوست دارم حتی 5 دقیقه بیشتر بخوابیم.  اما این عادت همچون دیگر مسایل لذت بخش زندگی، برای شما بد است. تنظیم فواصل زمانی چند دقیقه ای برای ساعت زنگ دار خود می تواند اعتیادآور باشد. اگر شما یک بار اسنوز ساعت را قطع کنید، بار دوم هم این کار خواهید کرد و شاید همین مساله منجر به خواب ماندن شما بشود. برای ترک عادت استفاده از اسنوز، می توانید از چند راهکار استفاده کنید. یکی از آنها این است که ساعت زنگ دار خود را در فاصله دورتر از تخت قرار دهید تا نتوانید راحت آن را خاموش کنید. یا می توانید از نرم افزارهایی استفاده کنید که برای خاموش کردن زنگ آلارم باید گوشی خود را به شدت تکان دهید.

(Snooze کلیدی است که برخی از ساعت های زنگ دار و همه آلارم های گوشی های موبایل آن را دارند. این کلید، صدای زنگ ساعت را قطع و بعد از مدت تعیین شده دوباره آن را فعال می کند. )

شیرین مثل عسل

راهکار اول چندان خوشایند نبود، اما بهتر است با کمی شیرینی تلخی راهکار اول را از بین ببرید. برای آلارم از زنگ هایی که شما را عصبی یا خشمگین می کند، استفاده نکنید. شما برای شنیدن نخستین چیزی که صبح اول وقت می شنوید، حق انتخاب دارید. بهتر است از صداها و آهنگ هایی برای آلارم استفاده کنید که آرام و خوشایند هستند.

حتی بهتر از عدم استفاده از زنگ های خشن، استفاده از نور برای بیدار شدن است. شما می توانید از آهنگ های ملایم گوشی موبایل خود به عنوان زنگ آلارم صبح استفاده کنید. همچنین می توانید با کمک تایمر، چراغ خواب کنار تخت خود را برای ساعت موردنظر تنظیم کنید تا روشن شود. این کاملابه خود شما بستگی دارد که از چه وسیله ای برای بیدار کردن خود استفاده می کنید.

به جای اینکه صبح ها مدام از خود بپرسید چرا باید صبح زود بیدار شوم، برای خود سرگرمی هایی در صبح پیدا کنید که شما را برای بیدار شدن ترغیب کند. مثلا می توانید یک بازی که دوست دارید را انجام دهید، یا کتابی مطالعه کنید که برایتان جالب است. اگر هیچ کدام از این روش ها کارساز نبود، می توانید برای خود یک روند پیشرفت تعیین کنید و هرگاه به مرحله خوبی رسیدید، به خود جایزه دهید.

شب ها بجنگید

از آنجا که این مطلب را می خوانید، معلوم است که صبح ها راحت از خواب بیدار نمی شوید. شما باید خودتان به این نتیجه برسید که صبح زود از خواب بیدار شدن، برای شما بسیار مفید است. باید برای صبح زود از خواب بیدار شدن خود برنامه ریزی کنید. البته شاید همه این برنامه ها صبح از بین برود. اما می توانید شب ها به خود تلقین کنید که صبح زود از خواب بیدار شوید و واقعا این اتفاق رخ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha