عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از زیر بار نرفتن خودروسازان برای استانداردسازی خودرو‌های تولیدی، گفت: در شرایط فعلی آلودگی هوا، خودروسازان باید نسبت‌ به آلایندگی هوا حساس‌تر عمل کنند، نه اینکه با بهانه تراشی از رعایت استانداردها سرباز زنند.

خودروسازان زیربار استاندارد‌های آلایندگی نمی‌روند/افزایش سرمایه خودروسازان به قیمت کاهش سلامت جامعه
سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از زیر بار نرفتن خودروسازان برای استانداردسازی خودرو‌های تولیدی، گفت: در شرایط فعلی آلودگی هوا، خودروسازان باید نسبت‌ به آلایندگی هوا حساس‌تر عمل کنند، نه اینکه با بهانه تراشی از رعایت استانداردها سرباز زنند.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت کاهش سن معاینه فنی خودروها از 5 به 2 سال، توضیح داد: بخش عمده‌ای از آلودگی هوا در تهران و برخی از کلان‌شهرها ناشی از خودروهای آلاینده است و این موضوع متوجه خودروسازان و قوانین مربوط به معاینه فنی است چرا که در حال حاضر فرصت خودروها برای انجام معاینه فنی بسیار زیاد بوده و باید کاهش یابد.

نماینده مردم تبریز، اسکو آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از حمایت برخی مسئولان از سیاست‌های خودروسازان گفت: وقتی خودروسازان از استانداردهای جهانی آلایندگی پیروی نمی‌کنند دلیلی برای حمایت از آنان وجود ندارد، مردم چه گناهی مرتکب شده‌اند که باید متحمل آسیب برای افزایش سرمایه خودروسازان شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه عده ای معتقدند که دلیلی برای کاهش سن معاینه فنی وجود ندارد، گفت: واقعیت آن است که نگاهی به خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل ضرورت کاهش سن معاینه فنی را توجیه می‌کند.

وی افزود: در کنار قوانین وضع شده برای خودروسازان باید قوانین مربوط به معاینات فنی هم تقویت شود و از طرفی هم باعث دردسر مردم نشود وقتی ضرورت استفاده از معاینه فنی را زیاد می‌کنیم باید نظارت بر این مراکز را هم افزایش دهیم.

سعیدی توضیح داد: در رابطه با وضع قوانین معاینه فنی و آلایندگی خودروها حرف زیاد زده شده و شعار زیاد داده شده اما باید این موضوعات جدی‌تر پیگیری شود و از حد سخن گفتن فراتر رویم، اگر فشار برای انجام معاینه فنی وارد می‌شود در کنار آن تدابیری برای کاهش صف در این مراکز و افزایش کیفیت بررسی‌ها اندیشیده شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط آلودگی در کشور یاد آور شد: پیش از این آلودگی هوا تنها به تهران اختصاص داشت اما این معضل به تمام کلان‌شهرهای کشور سرایت کرده و در این رابطه تمام نهاد‌ها باید احساس مسئولیت کنند، مسئولیت خودروسازان در این زمینه از همه بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha