جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 84820
سلامت نیوز: متخصصان علوم تغذیه به افراد توصیه می کنند تا حتما در رژیم غذایی خود از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنند و برای اینکه علاقه به خوردن سبزی در آنها تقویت شود، راه هایی جالب را معرفی می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ از جمله کارهای که افراد به ویژه والدین برای ترغیب و تشویق کودکان به خوردن سبزی های مختلف می توانند انجام دهند، ادغام سبزی ها با تخم مرغ است که ضمن کمک به رشد کودک باعث خوردن سبزیجات در آنها می شود.

همینطور راه های دیگری برای تشویق افراد به خوردن سبزی وجود دارد از جمله درست کردن پیتزای سبزیجات با انواع دانه غذات، سبزی و قارچ، همینطور پختن ماکارونی با سبزیجات متنوع و حتی تغییر وعده غذایی صبحانه و قراردادن تعداد زیادی میوه در کنار لبنیات و کربوهیدرات های مفید که همگی درنهایت باعث زیادشدن دریافت فیبر موجود در گیاهان توسط بدن افراد می شود.

در نهایت سوپ سبزیجات نیز یک میان وعده مقوی و سرشار از ویتامین های مختلف است که در تمامی ایام و نه تنها به هنگام بیماری می توان آن را در رژیم غذایی جای داد.

مصرف میوه و سبزیجات تازه باعث دریافت ویتامین ها و املاح ضروری بدن و کارکرد مناسب دستگاه گوارش و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری های واگیر و غیر واگیر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha