شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 84841

تقریبا همه کارمندان ساعت های طولانی پشت میز می نشینند. این افراد خیلی از مواقع از درد کمر و گردن نالان هستند. ورزش هایی هستند که می توانید در شرکت و پشت میز خود انجام دهید تا علاوه بر کاهش استرس های ناشی از کار، بدن سالمی هم داشته باشید.

ورزش‌های مناسب برای پشت میزنشین‌ها
سلامت نیوز : تقریبا همه کارمندان ساعت های طولانی و حداقل 8 ساعت از روز را پشت میز می نشینند و کار می کنند. این افراد خیلی از مواقع از درد کمر و گردن نالان هستند و بدنشان همیشه خدا قلنج دارد و به قول بعضی ها دوست دارند یک غلتک از روی آنها رد شود بلکه کمی بدنشان نرم شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت برترین ها ؛ اگر شوخی را کنار بگذاریم، باید بگوییم ورزش هایی هستند که می توانید در شرکت و پشت میز خود انجام دهید تا علاوه بر کاهش استرس های ناشی از کار، بدن سالمی هم داشته باشید.

1. حرکت قالیچه پرنده

این حرکت برای کمر، شکم و بازوها مفید است. روی صندلی بنشینید، پاهایتان را ضربدری روی هم و روی صندلی قرار دهید. دست های خود را روی دستگیره صندلی بگذارید. شکم را تو بدهید و خود را چند سانتی‌متر به سمت بالا بلند کنید. در این حالت باید به ماهیچه های شکم و دست ها فشار بیاید. حدود 10 تا 20 ثانیه در این حالت بمانید. 30 ثانیه استراحت کنید و 5 بار این حرکت را تکرار کنید.

2. فرو رفتن در میز

این حرکت برای قدرت و استقامت بالاتنه است. این حرکت در خانم ها باعث تقویت پشت بازوهایشان می شود. باسن خود را روی لبه میز بگذارید، کف دست های خود را روی لبه های میز در دو طرف خود قرار دهید. پاها را به هم چسبیده نگه دارید و دست ها را از آرنج خم کنید. از میز فاصله بگیرید و کمی به سمت پایین بروید و پشت خود را به بالا بکشید. تا جایی که آرنج شما 90 درجه بشود به پایین بروید. این کار را 20 بار تکرار کنید.

3. تسکین درد مچ های دست

اگر این ورزش را هر روز انجام دهید هرگز دچار سندروم مچ های دست نمی شوید. جلوی میز خود بایستید و بازوهای خود را صاف بکشید، کف دست ها را به حالتی که انگشت ها رو به شما هستند، روی میز بگذارید. کمر خود را به آرامی خم کنید تا احساس کشیدگی کنید. 15 ثانیه در این حالت باقی بمانید. در صورت نیاز می توانید این حرکت را چند بار در روز انجام دهید.

4. پاهای خشک شده

برای تقویت بخش پایینی بدن، روی صندلی بنشینید، یکی از پاها را به سمت جلو و مقابل خود در هوا دراز کنید و دو ثانیه نگهدارید. سپس آن را تا حد امکان بالا بیاورید و دو ثانیه دیگر نگهدارید. این حرکت را برای هر کدام از پاها به مدت 15 ثانیه تکرار کنید.

5. کشش ستون فقرات

این حرکت باعث کشیدگی عضلات و انعطاف پذیری می شود. صاف روی صندلی بنشینید و دست های خود را به سمت سقف بلند کنید. دست چپ خود را روی میز بگذارید، با دست راست پشت صندلی را بگیرید و خود را به سمت راست بکشید. 10 ثانیه در این حالت بمانید. دباره به حالت اول برگردید. دست ها را بالا ببرید. همین حرکت را با دست های مخالف انجام دهید و 10 ثانیه نگهدارید.

6. گرفتگی گردن

این حرکت برای نرم شدن بدن بسیار مفید است. صاف روی صندلی بنشینید دست چپ خود را به پشت گردن و کمر ببرید و کف دست صاف پشت کمر باشد. سپس دست راست را از عقب به دست چپ برسانید و دست ها را در هم قفل کنید. 10 ثانیه در این حالت بمانید . اگر دست ها به هم نمی رسند، دست ها را به لباس خود قفل کنید و 10 ثانیه نگه دارید. سپس جهت دست ها را عوض کنید و دست چپ را به راست برسانید.

7. کشش زردپی پشت زانو

برای نرم و برطرف کردن گرفتگی های پشت کمر و ماهیچه های پشت زانو، صندلی خود را عقب بکشید و یکی از پاها را روی میز بگذارید. پاشنه پای خود را روی میز بگذارید و خود را آرام به سمت جلو بکشید. سعی کنید در این تمرین کمرتان صاف باشد. 10 ثانیه در این حالت بمانید. سپس به سمت پا خم شوید و 5 ثانیه بمانید. همین کار را با پای دیگر خود تکرار کنید.

8. تقویت کمر

این حرکت برای تقویت بخش پایین کمر مناسب است. جلوی صندلی خود بایستید و پاها را به عرض شانه باز کنید. دست ها را روی ران های خود بگذارید و باسن را به سمت پایین و تا بالای صندلی بکشید. سپس بسیار آرام روی صندلی بنشینید. دوباره بایستید و این حرکت را 20 مرتبه تکرار کنید.

9. شنا پشت میز

این حرکت برای نرمش و تقویت میانگاه بدن بسیار عالی است. صاف و بدون قوز روی صندلی بنشینید. مچ دست راست خود را با دست چپ در بالای سر خود بگیرید و بکشید و بدن را نیز به سمت راست خم کنید. 10 ثانیه در این حالت بمانید. دوباره به حالت اول برگردید و همین کار را با مچ دست چپ و دست راست تکرار کنید. این حرکت را برای هر طرف، 5 بار تکرار کنید.

10. هل دادن میز

برای تقویت بالای کمر بهتر است این حرکت را هر روز انجام دهید. نیم متر از میز خود فاصله بگیرید. پاها را به هم بچسبانید. دست ها راروی لبه میز بگذاریدو به عرضشانه باز کنید. سینه را به سمت میز پایین بیاورید و کمر را به سمت بالا بکشید. در این حالت نفس های عمیق هم بکشید و 20 بار در روز آن را تکرار کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha