شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 84859

سلامت نیوز : بدانید و آگاه باشید که یک خواب خوب و با کیفیت به لاغری کمک می‌کند. بی‌خوابی و بدخوابی باعث ترشح هورمون‌هایی می‌شود که تناسب اندامتان را به هم خواهد زد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ در این مطلب چند توصیه داریم که به خوب خوابیدن و خوش‌اندام شدن شما کمک می‌کند. با ما باشید.

ذهنتان را آرام کنید

کمی مطالعه کنید و چند حرکت کششی انجام دهید. حمام کنید یا به یک موسیقی آرامبخش گوش دهید. می‌توانید با تهیه یک جوشانده غیرکافئینه نیز شب راحتی داشته باشید. جوشانده اسطوخودوس با سنبل‌الطیب را امتحان کنید. با یک فنجان از این جوشانده خواب خوبی را تجربه خواهید کرد.

گیلاس میل کنید

شاید برای این توصیه کمی دیر شده باشد اما گیلاس یکی از میوه‌های نادری است که ملاتونین دارد. این ترکیبات خواب را تنظیم می‌کنند. آب گیلاس سرشار از این ترکیبات بوده و درعین‌حال حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است که با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند.

فعال باشید

ورزش کنید. در این صورت برای بازیابی قدرت بدنی و انرژی از دست رفته‌تان خواب عمیقی را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این ورزش کردن استرس را از شما دور می‌کند. البته توصیه می‌کنیم ورزش را در طول روز انجام دهید نه درست قبل از خواب. چون امکان دارد به جای اینکه شما را بخواباند تازه انرژی‌تان را زیاد کرده و خواب را از چشمانتان برباید.

یک میان وعده سبک

اگر قبل از رفتن به رختخواب احساس کردید دلتان ضعف می‌رود یک میان وعده سبک حاوی کربوهیدرات و پروتئین میل کنید. چون این مواد غذایی باعث ترشح سروتونین شده و ایجاد آرامش می‌کنند. یک تکه نان با یک لیوان شیر می‌تواند خواب راحتی برایتان به ارمغان بیاورد.

نوشیدنی‌های کافئین‌دار نخورید

باید بدانید که اثر کافئین تا 8 ساعت بعد از مصرف آن باقی می‌ماند. برای همین، اگر مشکل خواب دارید آخرین فنجان قهوه یا نوشیدنی کافئین‌دارتان را بعدازظهر بنوشید و از 4 بعدازظهر به سراغ این قبیل نوشیدنی‌ها نروید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha