رانندگان، پشت میز نشینان، كارمندان و افرادی كه مجبورند ساعت های طولانی روی صندلی بدون حركت بنشینند بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به كمر دردهای مزمن قرار دارند كه رعایت نكات پیشگیری از این عارضه در ابتلا افراد می تواند موثر واقع شود.

دكتر آرش نیك خلق زاده، متخصص ارتوپدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: درد در ناحیه كمر بیماری نیست بلكه علامتی بر حملات حاد كمر است كه سریعا بهبود می یابد.
وی گفت: اكثر دردهای ناشی از كار رانندگی، سطحی هستند و از آنجا كه تمامی حملات پشت درد یا كمر درد به سرعت بهبود پیدا می كند و برای تعیین علت بروز كمر درد نیاز به انجام آزمایشات پیچیده نیست MRI بهترین روش تشخیص به جای عكسهای ساده از كمر است.
وی تصریح كرد: درد سیاتیك به علت آسیب به هر دو عصبی كه با هم تشكیل عصب سیاتیك را می دهند و پاها را از نظر عصبی تغذیه می كند ایجاد می شود.
وی، استفاده از كیسه یخ را برای رفع درد حاد و استفاده از كیسه اب گرم و یا دوش آب گرم را برای رفع اسپاسم و گرفتگی عضلات را موثر دانست و تاكید كرد: در كمر دردها یك دوره كوتاه مدت استراحت در بستر مفید است اما اگر مدت درد زیاد شود باید به پزشك مراجعه كنند.
وی افزود: خودداری كردن از بی حركتی طولانی، نپوشیدن كفش های پاشنه دار، كاهش وزن، انجام تمرینات منظم و پیاده روی 45 دقیقه روزانه باعث تقویت عضلات و ستون فقرات شده و از وارد آمدن صدمه به كمر و ستون فقرات جلوگیری می كند.
وی با اشاره به اینكه 90 درصد مردم در طول عمر خود به كمر درد دچار می شوند گفت: ارتفاع میز كاری برای كارمندان و افرادی كه مجبورند ساعت های طولانی پشت یك میز بنشینند به طوری كه بدون خم شدن به میز نزدیك شوند از عوامل مهم پیشگیری از كمر درد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha