سلامت نیوز : رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت از اضافه شدن 20 قلم داروی جدید تا پایان این هفته به فهرست داروهای حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج که از مهرماه سال جاری مشمول کاهش قیمت به نرخ سال گذشته شدند، خبر داد.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌و‌گو با (ایسنا)، درپاسخ به پرسشی پیرامون زمان آغاز مرحله دوم تخصیص یارانه دارو به بیمه‌ها، عنوان کرد: تخصیص اعتبار به بیمه‌ها طبق روال در حال انجام است.

وی با اشاره به پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها، ادامه داد:‌ تاکنون 400 میلیارد تومان اعتبار را توزیع کرده‌ایم و در آبان ماه نیز مرحله دوم توزیع اعتبار به بیمه‌ها انجام می‌شود. در واقع بناست این اعتبارات دارویی ماهانه پرداخت شوند.

افزوده شدن 20 قلم داروی به فهرست داروهای حمایتی تحت پوشش بیمه

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال بررسی 20 قلم داروی جدید برای اضافه شدن به فهرست داروهای حمایتی تحت پوشش بیمه برای اعطای اعتبار و کاهش قیمت آنها در این هفته هستیم، گفت: این اقلام داروهای بسیار گران قیمتی هستند که بیماران صعب‌العلاج به آن‌ها نیاز دارند. یک جلسه دو روز گذشته در این خصوص داشتیم و انشالله یک جلسه دیگر هم با حضور مدیران مربوط خواهیم داشت که به محض نهایی شدن ابلاغ می‌شود.

دیناروند درباره مشکلات دارویی بیماران «ام اس»، گفت: اقدامات خوبی برای بیماران «ام اس» انجام شده است. داروهای ایرانی این بیماران تقریبا رایگان است و داروهای خارجی هم تا 70 درصد حمایت می‌شود.

پیش از این نیز 136 قلم داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج مشمول دریافت مابه‌التفاوت نرخ ارز شده و قیمت آنها به سال قبل بازگشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha