سلامت نیوز : یک فوق تخصص ارتوپدی به تبیین وضعیت رسیدگی به بیماران در بیمارستان‌های تروما پرداخت و عنوان کرد: چالش حال حاضر حوزه ارتوپدی قیمت بالای وسایل ارتوپدی است، به گونه‌ای که بسیاری از بیماران توان مالی لازم برای تهیه این وسایل را ندارند.

دکتر حمیدرضا اصلانی در گفت‌و‌گو با (ایسنا)، افزود: در سال‌های اخیر وسایل ارتوپدی دچار افزایش قیمت شده‌اند.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت‌ها بار اقتصادی زیادی بر بیمه‌ها تحمیل کرده است. از سوی دیگر متاسفانه بسیاری از بیماران هم به دلیل گرانی، توان مالی لازم را برای تهیه وسایل مورد نیاز ارتوپدی و انجام اعمال جراحی‌شان ندارند.

این فوق تخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه خوشبختانه درمان مجروحان ناشی از سوانح و تصادفات جاده‌ای در بیمارستان‌های دولتی رایگان است عنوان کرد: این در حالی است که بیمارستان‌ها می‌توانند وسایل ارتوپدی را تنها از مراکز محدودی که وزارت بهداشت به آن‌ها معرفی می‌کند که عمدتا هم پروتز ایرانی هستند، تهیه کنند. بنابراین وقتی مشابه داخلی یک وسیله موجود نباشد، بیمارستان برای تهیه آن دچار مشکل می‌شود.

اصلانی با بیان اینکه وسایل ارتوپدی در بازار موجود هستند اما قیمت‌های بالایی دارند گفت: قبلا 1.5 درصد مردم پس از پرداخت هزینه‌های درمان عملا به زیر خط فقر می‌رفتند در صورتی که اکنون هفت درصد مردم به علت پرداخت هزینه‌های بهداشت و درمان به زیر خط فقر می‌روند.

دبیر علمی بیست و یکمین کنگره سالیانه انجمن جراحان ارتوپدی افزود: فرانشیزی که مردم برای درمان بیمارستانی آسیب‌دیدگی‌های مفاصل می‌پردازند، چندان بالا نیست واکثر بیمارستان‌ها، اقدامات درمانی را تحت پوشش‌ بیمه‌ای ارائه می‌کنند. اما مشکل بزرگ ما این است که بیمه‌ها یا وسایل ارتوپدی را پوشش نمی‌دهند و یا اینکه قیمت‌ها و تعرفه‌های قدیم آن را لحاظ می‌کنند، حال باید پرسید تکلیف یک مفصل مصنوعی که پیش از این یک میلیون تومان قیمت داشت اما اکنون به هفت میلیون تومان رسیده است، چه می‌شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آنا ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    باسلام اتفاقا ما بهمین مشکل دررابطه باجراحی مادرم روبروشدیم ومتاسفانه پزشک کعالج مادرم مارووادارمیکندکه ازیک شرکت خاص ،لوازم جراح رابا30% گرانترتهیه کنیم که درتوان مانیست .ای کاش مسئولین میتوانستند جلوی این مافیا رابگیرند.باتشکر جمعه 2 آبان 93