سلامت نیوز : یک پزشک عمومی گفت: برای بیماری‌هایی که علت و درمان آن‌ها شناخته شده است، از روش‌های درمان جایگزین استفاده نشود.

دکتر دلیرراد در گفت‌وگو با (ایسنا) ، افزود: اثرات روش‌های آلترناتیو و جایگزین درمان نظیر هومیوپاتی، طب سوزنی و سنتی در سطح دنیا مورد مطالعه قرار گرفته و شناخته شده است، همچنین برخی نیز اثرات تلقینی دارند، اما این شیوه های درمان برای بیماری های عصبی، قلبی و سرطان مناسب نیستند.

وی تصریح کرد: افرادی که از طریق روش های درمان جایگزین بیماران خود را درمان می کنند باید پزشک باشند و دوره های لازم برای این شیوه های درمانی را نیز گذرانده باشند.

این پزشک ادامه داد: برخی از بیماری‌ها مانند بیماری های میکروبی و ویروسی به طور کامل شناخته شده هستند و درمان آن ها مشخص است، برای مثال بیماری‌ها ویروسی ساده که با استراحت در منزل نیز قابل درمان می باشند، روش هایی مانند هومیوپاتی بیشتر برای درمان بیماری‌هایی مانند استرس کاربرد دارند.

دکتر دلیرراد با اشاره به هشدار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر استفاده از هومیوپاتی برای درمان بیماری‌هایی نظیر ایدز، خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی بدون مبنای علمی بیانیه نمی‌دهد و توصیه‌های آن برای تمام شهروندان در سراسر دنیا لازم الاجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha