سلامت نیوز : یک پزشک متخصص زنان با بیان اینکه بهترین تخمک ها در سنین بین 20 تا 35 سالگی تولید می شود، اظهار داشت: با افزوده شدن هر یکسال به سن مادر، احتمال وقوع سقط جنین یک درصد بیشتر می شود.

دکتر شیرین قاضی زاده در گفت‌وگو با ایسنا ؛ با اشاره به اینکه سقط جنین در هفته‌های اولیه بارداری یعنی زیر دو ماهگی با بالا رفتن سن مادر افزایش می یابد، اظهار داشت: با افزوده شدن هر یکسال به سن مادر، احتمال وقوع سقط جنین یک درصد بیشتر می شود؛ یعنی یک فرد که در سن 35 سالگی اقدام به بارداری می کند، پیش بینی می شود به میزان 35 درصد با خطر سقط مواجه شود.

وی با بیان اینکه تخمک‌ها در سنین بین 20 تا 35 سال در بهترین وضعیت خود هستند، ادامه داد: تخمک‌های تولید شده در این سن سالم و سرحال بوده و از کیفیت بسیار مناسبی برخوردارند. به طور مثال می‌توان گفت یک خانم 40 ساله همچون یک انبار میوه می ماند که میوه‌های مرغوب آن همان اوایل دستچین شده است و بار باقی مانده کیفیت مطلوب را ندارد. در واقع تخمک هایی که در سن بالا وجود دارند اگر خوب بودند خیلی زودتر از اینها انتخاب می شدند.

این پزشک متخصص زنان در پایان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که افزایش سن باروری برای زنان به همراه دارد، افزایش احتمال ابتلا به فیبروم های رحمی است.

اما لازم به ذکر است جراحی همه فیبروم‌ها پیش از حاملگی ضرورت ندارد. چنانچه با انجام آندوسکوپی داخل رحمی مشخص شود که فیبروم داخل حفره رحم واقع شده است، پزشک متخصص آن را براحتی خارج خواهد کرد و فرد می تواند برای بارداری اقدام کنند. به طوریکه در این شرایط 95 درصد بارداری ها با موفقیت همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha