تعیین تکلیف پزشکان و فعالیت آنها در بخش دولتی یا خصوصی، واقعی شدن تعرفه‌ها و از بین رفتن پدیده زیرمیزی از مزایای قانون تمام وقت شدن پزشکان است که متاسفانه برخی مراکز خصوصی مانع از اجرای آن می‌شوند.

مقاومت بخش خصوصی در مقابل اجرای قانون تمام وقت شدن پزشکان
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مثبت ارزیابی کردن اجرای قانون تمام وقت شدن پزشکان، گفت: تعیین تکلیف پزشکان و فعالیت آنها در بخش دولتی یا خصوصی، واقعی شدن تعرفه‌ها و از بین رفتن پدیده زیرمیزی از مزایای قانون تمام وقت شدن پزشکان است که متاسفانه برخی مراکز خصوصی مانع از اجرای آن می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت ؛ نعمت‌الله منوچهری در مورد اجرای قانون تمام وقت شدن پزشکان، افزود: در حال حاضر وضعیت کار پزشکان مطلوب نیست زیرا در بخش دولتی و خصوصی تداخل کار وجود دارد.

وی ادامه داد: تداخل کار پزشکان در بیمارستانهای دولتی و خصوصی باعث از هم پاشیدگی و گسست در حوزه بهداشت و درمان شده است به طور مثال پزشکی با 2 ساعت کار در بیمارستانهای دولتی، بقیه وقت خود را در بیمارستان خصوصی می‌گذراند که این امر باعث بلاتکلیفی برخی از بیماران در مراکز دولتی می‌شود.

منوچهری با انتقاد از اینکه تعرفه‌های دولتی و خصوصی با یکدیگر تفاوت دارد، تصریح کرد: اجرای قانون تمام وقت شدن پزشکان به رفع تفاوت میان تعرفه‌های دولتی و خصوصی کمک کرده و باعث می‌شود پزشکان دیگر نیازی به فعالیت در مراکز خصوصی نداشته باشند، در نهایت این موضوع از انتقال بیماران بخش دولتی از سوی پزشکان به بخش خصوصی جلوگیری خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه اجرای قانون تمام وقت شدن پزشکان از پدیده شوم زیرمیزی نیز جلوگیری می‌کند،‌ تصریح کرد: در اجرای این قانون، پزشکان باید تعیین تکلیف شوند بدان معنا که یا باید در بخش دولتی فعالیت کنند یا در بخش خصوصی؛ بدون‌شک در اجرای این قانون اگر پزشکی در بخش دولتی کار کند دیگر نمی‌تواند فعالیت خود را در مراکز خصوصی ادامه دهند.

منوچهری ادامه داد: ما درصدد هستیم تا با اجرای دقیق قانون تمام وقت شدن پزشکان، بیمارستانهای دولتی را سامان دهیم تا در کنار آن بیمارستانهای خصوصی نیز به درستی مدیریت شوند.

وی با انتقاد از اینکه در اجرای قانون تمام وقت شدن پزشکان با مقاومتهایی روبرو هستیم، تصریح کرد: این مقاومتها بیشتر از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود به طوریکه برخی فشارها مانع از اجرای درست آن می شود.

منوچهری تاکید کرد: متاسفانه فشارهایی که از کانال بخش خصوصی برای اجرایی نشدن قانون تمام وقت شدن پزشکان انجام می‌شود به بخش دولتی نیز کشیده شده که البته ما قصد داریم طرح‌هایی را درصدد رفع آن و اجرایی شدن هرچه سریع‌تر این قانون تهیه کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، واقعی شدن تعرفه‌ها را از دیگر اثرات قانون تمام وقت شدن پزشکان خواند و گفت: قانون تمام وقت شدن پزشکان به توزیع پزشک در مناطق محروم نیز کمک کرده و برخلاف عقیده برخی از منتقدان باعث افزایش خدمت‌رسانی پزشکان به مردم نیز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha