سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به عمده ترین مشکلات بیماران اختلال روان گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات این بیماران خدمات بیمه ای و مشکل پوشش بیمه ای این افراد است.

عباسعلی ناصحی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه بیماران اختلال روان نیازمند بهره گیری از خدمات درمانی هستند، اظهار داشت: اکثر این افراد با مشکلات بیمه ای و پوشش آن مواجه هستند این در حالی است که گاها حتی بیش از بیماران عادی نیازمند درمان هستند.

مدیرکل دفتر سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه بیماران اختلال روان می بایست تحت پوشش خدمات بیمه ‌ای قرار گیرند، تصریح کرد: متاسفانه بخش عمده از بیماران اختلال روان تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند و مشاهده می شود در بیشتر موارد، بیمه های درمانی هزینه های این بیماران را پرداخت نمی کنند و حتی داروهایی که در اختیار این افراد قرار می گیرد، قیمتی بالا دارند و این هزینه ها از جیب بیماران پرداخت می شود. 

وی با اشاره به نقش کمرنگ بیمه های درمانی در حمایت از بیماران روانپزشکی گفت: می بایست از همه بیمارانی که دچار اختلال روان هستند، حمایت کرد و این امر نیاز به همکاری میان بخشی دستگاه ها با یکدیگر دارد.

همچنین مدیر کل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت پیش از این نیز با اشاره به انتظار برخی بیماران روانی برای خالی شدن تخت های موجود روانپزشکی به پانا گفته بود: کمبود تخت های روانپزشکی سبب شده که در برخی از شهرها بیماران در انتظار بستری شدن قرار بگیرند و ما تخت خالی نداشته باشیم. بر این اساس تا پایان سال 93 می‌بایست تعداد 11 هزار تخت روانپزشکی داشته باشیم ولی در حال حاضر 7500 تخت در کل کشور در بخش بیمارستان های دولتی داریم.

بر اساس مصوبه وزارت بهداشت، 10 درصد تخت های بیمارستانی کشور به خدمات روانپزشکی اختصاص یابد که متاسفانه در حال حاضر کمتر از 40 درصد بیمارستان های دولتی، 10 درصد تخت های خود را به بیماران روانی اختصاص داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha