سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی برنج های وارداتی به کشور از بررسی این موضوع در مجلس طی هفته جاری خبر داد.

حسن تامینی لیچایی در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: موضوع آلودگی برنج های وارداتی در دستور کار کمیسیون بهداشت قرار دارد و اعضای کمیسیون در حال بررسی این موضوع هستند به طوری که بحث برنج، میوه و مرغ های آلوده در تهران طی هفته جاری مورد بررسی قرار می گیرد.

تا کنون کارگروه بررسی برنج‌های آلوده تشکیل نشد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلودگی برنج های وارداتی به اثبات رسیده است، گفت: پیش از این قرار بود که کارگروهی برای بررسی این موضوع در کمیسیون بهداشت تشکیل شود که نمایندگانی از وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و همچنین برخی از اعضای کمیسیون بهداشت به نمایندگی سایر نمایندگان حضور داشته باشند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تا کنون نه این کارگروه تشکیل شده و نه اینکه جلسه ای شکل گرفت.
دقت لازم برای واردات مواد غذایی در گمرک صورت نمی‌‌گیرد
وی همچنین درخصوص میوه های آلوده به سرب نیز گفت: با توجه به اینکه واردات بی رویه در گمرک صورت می گیرد، دقت لازم در خصوص واردات برنج، میوه و مرغ وجود ندارد.
موضوع برنج های وارداتی آلوده به کشور چند سالی است که مطرح شده اما بارها تایید و پس از آن تکذیب شد اما در هفته گذشته حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در همایش روز جهانی غذا دوباره پرونده برنج‌های آلوده را باز کرد اما بازهم رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و رئیس سازمان ملی استاندارد، اظهارات دكتر حسینعلی شهریاری رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبنی بر آلودگی برنجهای وارداتی را تكذیب كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha