شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 84899

سلامت نیوز : متخصصان سلامت و تغذیه به بسیاری از افراد بالغی که از چاقی رنج می‌برند و قصد کاهش وزن دارند توصیه می‌کنند که به تنهایی به جنگ با چاقی نروند چون شرکت در برنامه‌های رژیم لاغری گروهی بسیار موثرتر و کارآمدتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در یک مطالعه جدید که هزینه آن از سوی موسسه بین‌المللی «مراقبت از وزن» تامین شده، کارشناسان کنترل وزن کالج پزشکی «بیلور» با بررسی 292 داوطلب به این نتیجه رسیدند که رژیم گرفتن گروهی به مراتب برای کاهش وزن موثرتر است.

تقریبا نیمی از این افراد در موسسه بین‌المللی «مراقبت از وزن» ثبت‌نام کرده بودند. نتایج بررسی‌ها تایید کرد افرادی که به طور دسته‌جمعی رژیم لاغری می‌گیرند در مقایسه با سایر شرکت‌کننده‌ها که به آنها تنها جزوه‌های رژیم گرفتن داده شده بود برای کاهش 5 درصدی وزن خود طی یک دوره شش ماهه، حدود هشت برابرموفق‌تر بودند.

این مطالعه نشان داد افرادی که در برنامه‌های گروهی این موسسه شرکت داشتند 8.8 برابر موفق‌تر از افرادی بودند که به تنهایی رژیم لاغری می‌گرفتند.

بر پایه این مطالعه افرادی که در برنامه‌های گروهی کاهش وزن موسسه «مراقبت از وزن» شرکت کردند موفق شدند ظرف شش ماه به طور میانگین چیزی حدود 4.6 کیلوگرم از وزن خود بکاهند در حالی که افرادی که در خانه و به تنهایی و با کمک جزوه‌های آموزشی به رژیم درمانی پرداختند تنها حدود 600 گرم کاهش وزن داشتند.

در این مطالعه که در نشریه پزشکی آمریکا به چاپ رسیده تاکید شد به رغم وجود وسایل متنوع برای آگاهی، تشویق و ترغیب افراد به کاهش وزن هیچ جایگزین مناسب و قدرتمندی به اندازه «حمایت جمعی» از افراد عضو در گروه‌های کاهش وزن نمی‌تواند برای دستیابی به این هدف موثر باشد.

این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که بیشترین میزان کاهش وزن را داشتند، بیش از دیگران از راهکارهای پیشنهادی موسسه نظیر شرکت در جلسات، استفاده از ابزارهای تحت وب، نرم افزارهای روی تلفن همراه و کاربرد رایانه‌های خانگی به منظور بحث و تبادل نظر گروهی استفاده کرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha