سلامت نیوز : یک متخصص چشم با بیان اینکه باید اهمیت پیشگیری از بروز ناراحتی‌های چشمی در ایران درک شود، گفت: ضعف فرهنگی در میان متخصصان چشم، درآمد بالای ناشی از جراحی‌های چشم در مقایسه با اقدامات پیشگیرانه برای چشم پزشکان تا حدودی مانع از انجام اعمال پیشگیرانه در کشور شده است.

دکتر محسن جان قربانی در گفت وگو با ایسنا ، در خصوص پیشرفت‌های درمانی ناراحتی‌های چشمی در کشور، اظهار داشت: خوشبختانه شاهد پیشرفت های بسیار زیادی در زمینه ارایه خدمات درمانی بیماری های چشمی، هم سطح با کشورهای پیشرفته در ایران هستیم، اما متاسفانه در زمینه اقدامات پیشگیرانه ناراحتی های چشمی، در مقایسه با سایر بیماری‌ها عقب‌تر هستیم.

این متخصص چشم پزشکی پیشگیری از بروز بیماری های چشم را از عمده مشکلات اساسی در کشور برشمرد، و افزود: در مقایسه با پیشرفت های صورت گرفته در زمینه ارایه خدمات درمانی بیماری‌های چشمی، متاسفانه اقدمات اولیه در خصوص جلوگیری از ظهور ناراحتی‌های چشمی در ایران در سطوح مختلف سنی ضعیف و محدود ارزیابی می‌شود. به رغم چکاب‌های سالانه مردم برای بیماری‌های مختلف، شاهد سهل انگاری افراد در زمینه معاینات سالانه چشم هستیم.

وی با بیان اینکه باید اهمیت پیشگیری از بروز ناراحتی های چشمی در ایران درک شود، گفت: ضعف فرهنگی در میان متخصصان چشم، درآمد بالای ناشی از جراحی های چشم در مقایسه با اقدامات پیشگیرانه برای چشم پزشکان تا حدودی مانع انجام اعمال پیشگیرانه در کشورمان شده است. اقدامات لازم از سوی مسوولین باید در این زمینه صورت پذیرد.

دکتر جان قربانی در ادامه به راهکارهای مهم مسولین در خصوص افزایش فعالیتهای پیشگیرانه خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و طراح سیستم‌ها از سوی مسوولین به نحوی که پزشکان فقط به دنبال اقتصاد پزشکی نباشند که هم به نفع مردم و هم پزشکان است از جمله راهکارهای اصلی در این خصوص است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha