سلامت نیوز : سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بیانیه جدیدی هشدار داد که رنگ‌های تزئینی و نقاشی حاوی سرب از عوامل مهم مسمومیت سربی در کودکان هستند و بنابراین کودکان باید از استفاده از این قبیل رنگ‌های نقاشی منع شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: با توجه به استفاده کودکان از رنگ‌های نقاشی حاوی سرب و مسمومیت با سرب ضروری است که این رنگ‌ها در دسترس کودکان قرار نگیرند.

طبق بررسی‌های سازمان جهانی بهداشت، سرب یکی از 10 ماده شیمیایی است که از نگرانی‌های اصلی در حیطه سلامت عمومی هستند. همچنین مسمومیت با سرب اثرات سوء و مضری بر سلامت بدن دارد و این عوارض مخرب در کودکان به مراتب بیشتر است.

بررسی‌های این سازمان حاکی از آن است که تماس کودکان با سرب هر سال به 600 هزار مورد جدید ابتلای آنها به مشکلات و ناتوانی‌های ذهنی و هوشی را منجر می‌شود.

«ماریا نیرا»، مدیر سلامت عمومی و محیط زیست سازمان جهانی بهداشت در این رابطه گفت: مسمومیت‌ ناشی از سرب یکی از مهمترین نگرانی‌ها در مورد کودکان در سراسر جهان است و رنگ‌های نقاشی حاوی سرب یکی از اصلی‌ترین دلایل مسمومیت با سرب در کودکان هستند.

«ماریا نیرا»، همچنین اظهار داشت: می‌توان از طریق اقداماتی برای محدود ساختن تولید و استفاده از رنگ‌های نقاشی حاوی سرب، موارد مسمومیت ناشی از سرب را به میزان گسترده کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha