سلامت نیوز : رییس انجمن بیهوشی و درد ایران با اظهار رضایت از راه‌اندازی رشته فوق تخصصی فلوشیب درد در سال‌های اخیر در دانشگاه‌های علوم پزشکی، اظهار داشت: تلاش می‌شود تا طی ماه‌های آینده با همکاری صدا و سیما آموزش‌های پیشگیرانه در حوزه درد به مردم به صورت وسیعتری انجام شود تا عوارض بیماری‌ها و درد به حداقل برسد.

دکتر فرناد ایمانی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه انجمن بیهوشی و درد در سال 1385 و با مجوز رسمی وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: هدف اصلی این انجمن ارتقای کیفی و کمی آموزش نظری و عملی روش های مختلف بیهوشی موضعی، کنترل و تشخیص درمان درد در سطوح مختلف پزشکان، پیراپزشکان و سایر مردم است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه از همان سال نخست درخواست راه اندازی رشته فوق تخصصی فلوشیب درد به وزارتخانه ارائه شد و پس از انجام بررسی های لازم در سال 1386 دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی به عنوان اولین مراکز، نسبت به پذیرش دانشجو در این رشته اقدام کردند.

رییس انجمن بیهوشی و درد ایران تالیف کتاب‌های مختلف درخصوص آموزش نظری علم درد و راه اندازی دو مجله علمی و پژوهشی فارسی و انگلیسی را از جمله دیگر اقدامات این انجمن مطرح کرد و افزود: خوشبختانه با استقبال بسیار خوب پزشکان و پژوهشگران داخلی و خارجی روبرو شد به طوری که در ماه های اخیر مجله انگلیسی زبان انجمن بیهوشی و درد موفق به دریافت رتبه علمی و مدرک اعتبار بین‌المللی از سوی مجامع علمی و معتبر خارجی شده است. همچنین اقدامات انجمن در منطقه خاورمیانه و حتی آسیا قابل توجه بوده و سعی شده تا از حضور پزشکان مجرب و مطرح خارجی و داخلی در تدوین مجلات آموزشی استفاده شود.

دکتر ایمانی تصریح کرد: انجمن بیهوشی و درد ایران همواره درجهت برقراری ارتباط مثبت و همکاری متقابل با سایر انجمن های کشور و انجمن های معتبر دنیا مرتبط با حوزه درد فعالیت می کند.

وی بر نقش رسانه‌ها در آموزش مردم تاکید کرد و یادآور شد: از آنجا که هدف انجمن ارتقای سطح اطلاعات مردم و پزشکان در حوزه درد است لذا تلاش هایی صورت گرفته که در ماه های آینده با تعامل با سایر انجمن ها و ارگان ها از طریق رسانه ها بویژه همکاری صدا وسیما آموزش به مردم برای انجام اقدامات پیشگیرانه و کاهش عوارض دردها ارائه شود. این آموزش ها از طریق سایت انجمن و بولتن‌ها به اطلاع مخاطبان می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha