سلامت نیوز : نایب رییس انجمن ام اس ایران خواستار رسیدگی به بازنشستگی پیش از موعد برای بیماران ام‌ اس و از کار افتادگی این افراد شد.

دکتر علی صحراییان در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: از کار افتادگی و بازنشستگی زودهنگام دو مسئله ایست که افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با آن روبرو هستند. بیماران در خصوص از کار افتادگی با قوانین سخت‌گیرانه‌ای مواجه هستند و تنها با تایید پزشک و تایید نهایی کمیسیون از کارافتادگی برای آنان منظور می‌شود.

وی ادامه داد: اشتغال بیماران صعب‌العلاج مشکلاتی دارد که شرایط شغلی آنان را با افراد سالم متفاوت کرده‌ است. به طور مثال با گذشت زمان علائمی از بیماری در آنان بروز می‌کند که چندین ساعت کار روزانه برای آنان مشقت‌بار می‌شود.

نایب رییس انجمن ام اس ایران با بیان اینکه خستگی مفرط یکی از علائم اصلی بیماری ام اس است که باعث دشواری شرایط کاری برای آنان می‌شود، اظهار کرد: لزوم استراحت بیشتر برای بیماران در طول روز از توصیه‌های مهم پزشکی برای بیماران ام اس است که رعایت نشدن آن در گروهی از بیماران اگر همزمان با افزایش سن باشد می‌تواند باعث ناتوانی در بیمار می‌شود.

صحراییان در ادامه عنوان کرد: آیین‌نامه پیشنهادی برای مطرح شدن این موضوع در مجلس، توسط انجمن نوشته شده است و اکنون در حال مکاتبه با سازمان‌های مربوطه هستیم تا این آیین‌نامه به صورت قانون مطرح و عملی شود.

وی با بیان اینکه از طریق نمایندگان مجلس موضوع را پیگیری می‌کنیم، گفت: انجمن‌های دیگر مرتبط با بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز با پیگیری ممکن است به تصمیم‌گیری بهتر در این زمینه کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha