یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 84937
سلامت نیوز : سردرد‌های شدید معروف به میگرن‌ها، دارای آسیب‌شناسی پیچیده‌ای هستند که شامل علت و معلول‌های بسیاری است و در رخ دادن آن و شكل‌گیری آن بافت‌ها و اندام‌های متعددی در موارد مختلف نقش دارند. در ابتدا توصیه می‌کنم یک آزمایش کامل خون داشته باشید و سپس زیر نظر یك پزشك متخصص یك معاینه كامل از سیستم عصبی خود داشته باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سیب سبز ؛ قطعا می‌توان مسكن‌ها و ضد دردهای بسیاری را برای آرام كردن درد به كار گرفت و حتی چند داروی شیمیایی هم ساخته شده‌اند كه می‌توانند اختصاصا روی میگرن موثر باشند (بهترین زمان مصرف این داروها بلافاصله پس از آشكار شدن اولین علائم است).

كبدتان را  آزمایش كنید

من پیشنهاد می کنم عملکرد کبدتان را مورد بررسی قرار دهید چون بین میگرن‌ها و بیماری‌های کبد ارتباطاتی وجود داشته است. اما من در اینجا می‌خواهم توصیه‌های طب مكمل و سبك زندگی برای كنترل بیماری میگرن به شما داشته باشم. از نظر طب سنتی چینی (TCM) عمده سردردهای میگرنی به دلیل عدم تعادل در عملکرد کبد و نقص در سیستم عصبی به وجود می‌آید.

توصیه من این است که با یک متخصص خبره در زمینه طب سوزنی مشورت کنید تا تشخیص درست و درمان مناسب را به شما ارائه دهد.طب سوزنی در بسیاری موارد سردردهای میگرنی را درمان كرده است.

توصیه هایی كه شما را از درد نجات می‌دهد

در کنار این اقدامات من این موارد را توصیه می‌کنم:

    از غذاهای تند و پر ادویه، الکل، سیگار، محرک‌های قوی، خستگی چشم و استرس دوری کنید و مطمئن شوید که خواب کافی و با كیفیت خوب دارید.
    در رژیم غذایی خود گل داوودی، نعناع، پیازچه، جوی پرک شده، هویج، آلو بخارا، گندم سیاه و مغز هسته هلو را بگنجانید.
    چای ترکیبی چینی از آلو بخارا، نعناع و چای سبز درست کنید.
    مغز هسته هلو و گردو را بکوبید و با سرکه برنج مخلوط کنید. سپس به آرامی آن را برشته کنید. روزی سه بار 2 قاشق سوپخوری از آن میل کنید.
    چای گل داوودی و نعناع را به عنوان نوشیدنی‌های اصلی در برنامه غذایی خود بگنجانید و روزی چند بار یك فنجان از آنها بنوشید.
    در عین حال شما می‌توانید از فرمول های سنتی چینی موسوم بهTao که برای میگرن مفید هستند بهره ببرید. همچنین پیش از شروع هر گونه رژیم غذایی سلامت تازه حتما با پزشک معالج خود مشورت كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha