طی 10 روز گذشته هیچ موردی از مبتلایان به وبا در جمعیت ایرانی دیده نشده است و ظرف 3 روز گذشته 8 مورد ابتلا به وبا شناسایی شده است که همه غیرایرانی بوده‌اند.

شناسایی ۲۴۶ مورد ابتلا به وبا در کشور/مرگ ۶ غیرایرانی بر اثر وبا
سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا به وبا در کشور را اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۴۶ مورد ابتلا به وبا شناسایی شده که فقط ظرف سه روز گذشته، 8 مورد ابتلا که همه غیرایرانی بودند شناسایی و درمان شدند.

محمد مهدی گویا در گفت‌وگو با فارس در مورد آخرین وضعیت بیماری وبا در کشور گفت: تاکنون 246 مورد ابتلا به وبا در کشور شناسایی شده است.

وی ادامه داد: طی 10 روز گذشته هیچ موردی از مبتلایان به وبا در جمعیت ایرانی دیده نشده است و ظرف 3 روز گذشته 8 مورد ابتلا به وبا شناسایی شده است که همه غیرایرانی بوده‌اند.

گویا گفت: 3 مورد از این افراد در ایران‌شهر و 5 مورد در کرمان شناسایی شدند و هر 8 نفر نیز غیر ایرانی بودند که بلافاصله بیماری‌‌ آنها تشخیص داده شد و تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: پیگیری‌ ردپای این بیماری کماکان در حال انجام است و تا 20 روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تسهیلات بیشتری در گلوگاه‌های مرزی کشور برای ورود مهاجران از کشورهای همسایه دیده شده است.

گویا گفت: تاکنون 6 مورد مرگ از زمان شیوع این بیماری در کشور به ثبت رسیده که همه این افراد اتباع غیر ایرانی بودند و دیر رسیدن علت مرگ آنها بوده و اگر به موقع برای درمان مراجعه می‌کردند، درمان می‌شدند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: تنها توصیه‌ای که به مردم می‌توان داشت این است که از آب آشامیدنی غیر مطمئن استفاده نکنند و بهداشت شخصی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: هیچ منعی در مصرف میوه و سبزی وجود ندارد بلکه با شستشوی کامل آن می‌توان این اقلام را مصرف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha