سلامت نیوز :یک کارشناس مامایی گفت: اگر مادر در این دوران حالت عصبی داشته باشد، این حس به جنین منتقل می‌شود. برخی نوزادان بعد از به دنیا آمدن ناآرامی‌هایی دارند که به نظر می‌رسد در اثر نگرانی‌ها و حالت‌های عصبی مادر در دوران بارداری باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ صدیقه علیشاهی با اشاره به ارتباط مادر در دوران بارداری با جنین اظهار داشت: دوران جنینی در زندگی تمام انسان‌ها مهم است. اولین ذهنیتی که انسان به زندگی پیدا می‌کند در دوران جنینی شکل می‌گیرد و این ذهنیت در نهایت می‌تواند باعث موفقیت یا ناکامی باشد.

وی ادامه داد: همان‌طور که بعد از تولد نقش مادر در تربیت فرزند مهم است، در دوران جنینی نیز به دلیل ارتباط نزدیک مادر و جنین، این نقش وجود دارد و هر نوع احساس منفی یا مثبت او روی رشد جسمی و حالت‌های روانی و ذهنی جنین بعد از تولد تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس مامایی عنوان کرد: با توجه به این که جنین از مادر تغذیه می‌کند پس اگر غذایی که مادر می‌خورد با لذت باشد، و نیز ارتباط‌های اجتماعی محبت‌آمیز و دوستانه و دیدی مثبت به همسر، خانواده و زندگی‌اش داشته باشد، اثر فوق‌العاده خوبی بر جنین خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: کودکانی که خوب ارتباط برقرار می‌کنند و همیشه شادند و لبخند به لب دارند، معمولا مادرانی با افکار مثبت داشته‌اند. این مادران در آرامش با جنینشان صحبت و عشق و محبت را به او منتقل کرده‌اند.

این کارشناس مامایی با اشاره به این که احساس لذت مادر از بارداری و حرکت‌های جنین، به جنین منتقل می‌شود و این موضوع باعث سلامت روان او خواهد شد، متذکر شد: اگر دوران بارداری با ذهنیت منفی و افکار بدبینانه و اما و اگر سپری شود، نوزادی که هنوز به دنیا نیامده، از بین خواهد رفت.

وی گفت: افکار منفی به دلیل نزدیک ‌بودن ارتباط مادر و جنین روی روابط عاطفی آنها تاثیر می‌گذارد. مادر بدبین نمی‌تواند احساس‌های عاشقانه خود را تقدیم جنین کند. افکار بدبینانه مانع انتقال احساس‌های خوب می‌شود و اجازه نمی‌دهند مادر از دوران بارداری و ارتباط با جنین لذت ببرد.

علیشاهی یادآور شد: اگر مادر احساس‌های مثبت داشته باشد، می‌تواند جنین خود را به سمت داشتن زندگی خوب هدایت کند. نوزاد از آغوش امن مادر اعتماد به دنیا را می‌آموزد. اگر مادر قبل و بعد از تولد فرزندش افکار مثبت نداشته باشد و مرتب دچار ترس و تنش باشد، احساس ناامنی را به او منتقل می‌کند در نتیجه فرزند از عشق، علاقه، اعتماد به ‌نفس و … محروم می‌ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha