سلامت نیوز : مدیر انجمن روانپزشکان ایران گفت: بهداشت روانی نیز همچون سایر بخش‌ها تنها در صورتی محقق خواهد شد که پیشگیری در سه سطح اصلی خود انجام شود.

دکتر غلامرضا میرسپاسی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: پیشگیری و رعایت بهداشت در سه سطح انجام می‌شود که سطح اول با آموزش از طریق رسانه‌های گروهی به افراد و ارائه آگاهی که بیماری‌های روانی چه شرایطی دارند و چه زمانی افراد نیاز دارند به روانپزشک مراجعه کنند، عملی خواهد شد.

وی ادامه داد: سطح دوم پیشگیری روانی در نظام سلامتی شناسایی بیماران و اقدام به درمان آن است که در صورت عدم اجرای آن بهداشت روان فرد مختل خواهد شد.

این روانپزشک در رابطه با سطح سوم پیشگیری بیماری‌های روانی، تشریح کرد: ایجاد امکاناتی برای درمان بیماران مزمن و بازتوانی آنها شامل سطح سوم سلامت روان می‌شود که برای تحقق آن نیاز به کلینیک‌ها و بیمارستان‌های روزانه است.

وی افزود: اگر پیشگیری در این سه سطح به صورت مطلوب انجام شود، سلامت روان به میزان زیادی در کشور بهبود پیدا خواهد کرد.

وی در رابطه با شعار امسال در هفته بهداشت روان که «بهداشت روان و سالمندی است» گفت: ویژگی خاصی در سالمندان وجود دارد که به دلیل شرایط سالمندی و محدودیت‌های آن است و این شرایط ویژه باعث اهمیت برخورد مناسب با آن‌ها می‌شود.

میرسپاسی ادامه داد: انجمن روانپزشکان ایران می‌تواند آموزش لازم را برای روانپزشکان ارائه دهند تا انجمن‌ها، از فاکتورهای تاثیرگذار بر بهداشت روانی سالمندان و اهمیت موضوع آگاه شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: جمعیت سالمند هر ساله بیشتر می‌شود و برای فراهم شدن سلامتی در جامعه نیاز به رعایت بهداشت روانی هر چه بیشتر داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha