سلامت نیوز : متخصصان مغز و اعصاب در آمریکا اظهار داشتند که مصرف انواع خاصی از داروهای فشارخون می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل ناشی از آلزایمر را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «سویل یاسار» از متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور با بررسی حدود 3000 فرد 75 سال به بالا که از توان ذهنی عادی برخوردار بودند و از داروهای ادرارآور، ترکیبات دارویی «بازدارنده‌ گیرنده آنژیوتانسین‌» و «مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین» استفاده می‌کردند دریافت که این افراد حداقل تا 50 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل هستند.

یاسار همچنین اظهار داشت: نتایج این مطالعه تاییدی بر یافته‌های پیشین است هرچند ما در این مطالعه توانستیم به ارزیابی اثرات مفید داروهای فشارخون بر پیشگیری از زوال عقل در افراد بپردازیم.

علاوه بر این مطالعات تاکید کرد که داروهای ادرارآور با کاهش 50 درصدی خطر زوال عقل در افراد مبتلا به اختلالات خفیف ادراکی مرتبط است.

به گفته یاسار، کشف روش‌های نوین داروشناسی برای پیشگیری یا به تاخیر انداختن زوال عقل ناشی از آلزایمر در شرایط فعلی که گزینه‌های موثری برای کنترل این اختلال وجود ندارد، امری حیاتی و مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha