سلامت نیوز : پزشکان تاکید دارند که هرچند ابتلا به عفونت‌های مجاری ادراری در زنان شایع‌تر است اما طبق آمار، تعداد قابل توجهی از مردان مسن مبتلا به این عفونت‌ها نیز به بستری شدن در بیمارستان نیاز پیدا می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان بیمارستان «هنری فورد» در آمریکا با اشاره به هزینه بالای درمان بیماران مبتلا به عفونت‌های مجاری ادراری در بیمارستان اظهار داشتند: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد افرادی که به دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان بستری می‌شوند اغلب مردان مسن و مبتلایان به عفونت‌های شدید کلیوی هستند.

این مطالعه روی بیش از 10 میلیون بیمار مبتلا به عفونت‌های مجاری ادراری به خصوص عفونت مثانه، عفونت کلیه و یا هر دوی آن‌ها انجام شد. از بین این بیماران که در فاصله سال‌های 2006 تا 2009 میلادی به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند، حدود 17 درصد برای مداوا در بیمارستان بستری شدند.

محققان در این مطالعه تاکید کردند: عفونت‌های مجاری ادراری به خصوص در میان زنان جوان شایع است. زنان تا سن 32 سالگی حداقل یک بار به این عفونت مبتلا می‌شوند. با این حال پزشکان تاکید دارند که احتمال نیاز به بستری شدن در مردان مسن مبتلا به عفونت‌های مجاری ادراری نیز زیاد است.

در حالی که رشد سن جمعیت کلی در آمریکا نقش مهمی در افزایش نرخ بستری شدن مبتلایان به عفونت‌های مجاری ادراری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کشور دارد اما از سوی دیگر بالا رفتن نرخ ابتلا به دیابت و دیگر بیماری‌ها و همچنین افزایش مقاومت بدن در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها از عوامل تشدید‌کننده این روند هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha