سلامت نیوز : رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه متولی اصلی نظارت بر کیفیت آب تهران وزارت بهداشت است گفت: با این وجود، سازمان حفاظت محیط زیست درصدد پیگیری وضعیت آب تهران است و قرار است جلسه‌ای با مسئولین متولی این امر گذاشته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ «معصومه ابتکار» در نخستین نشست خبری خود که صبح امروز ۲۸ مهرماه در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد از لایحه معافیت سازمان حفاظت محیط زیست از پرداخت هزینه‌های دادرسی در محاکم قضایی خبر داد و افزود: به موجب این لایحه سازمان حفاظت محیط زیست در مواقعی که از دست‌اندازی افراد به محیط زیست و تخریب‌ها به مراجع قضایی شکایت می‌کند نیازی به پرداخت هزینه دادرسی ندارد.

به گفته وی این مصوبه در کمیسیون لوایح به تصویب رسیده و مصوبات این کمیسیون همانند مصوبات دولت است.

ابتکار همچنین از سفر خود به استان تهران در روز ۲۹ مهرماه خبر داد و گفت: رسیدگی به مسائل محیط زیست و برگزاری چند جلسه کاری با مدیران شورای اداری و بررسی آخرین وضعیت زاینده‌رود و تالار گاوخونی از جمله اهداف این سفر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در پاسخ به سؤال ایلنا در مورد اینکه آیا سازمان حفاظت محیط زیست به مسئله کیفیت آب تهران ورود خواهد کرد نیز پاسخ داد: در شورای شهر مرتب این وضعیت را پیگیری و رسیدگی می‌کردم اما اکنون نیز سازمان محیط زیست وظیفه نظارتی خود در این مسئله را فراموش نکرده و قرار است جلسه‌ای با حضور مسئولین امور آب و وزارت بهداشت در مورد کیفیت آب تهران برگزار شود.

به گفته ابتکار اگرچه متولی اصلی نظارت بر وضعیت آب تهران وزارت بهداشت است، اما مسئله آزمایشگاه‌های سنجش کیفیت آب و تعیین پارامتر‌ها و استانداردهای کیفی آب برعهده سازمان حفاظت محیط زیست است و ما مرتباً این امور را رصد می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سؤال دیگر ایلنا در مورد وضعیت اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگرچه ما در اعتبارات دیده شده در سال ۹۲ در بخش محیط زیست دچار کمبودهایی بودیم اما خوشبختانه با مکاتبات انجام شده توانستیم برخی از تخصیص‌ها و تأمین اعتبارات را اخذ کنیم.

وی ادامه داد: مسئولیت تامین اعتبارات برخی از طرح‌ها نیز به عهده معاونت‌ها گذاشته شده تا آن‌ها بتوانند به طور مستقل در زمینه تخصیص و تأمین اعتبارات آب اقدام کنند.

به گفته ابتکار تنها مشکل که ممکن است با آن مواجهه باشیم مشکل تأمین دیه محیط‌بانان است که البته تلاش‌هایی در زمینه تأمین این اعتبارات نیز در حال انجام است.

ابتکار در عین حال ابراز امیدواری کرد تا با راه‌اندازی صندوق ملی محیط زیست و تعیین هیئت مدیره آن در آینده نزدیک منابع خوب مالی جذب شود و این صندوق بتواند کمک بزرگی در جهت انجام پروژه‌های بین‌المللی و داخلی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha