سلامت نیوز : مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: افرادی که در دو نوبت قند ناشتای آنان بالای ۱۲۶ میلی گرم در دسی لیتر باشد، مبتلا به بیماری دیابت هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ؛  محمد آذینی افزود: لوزالمعده (پانکراس) ماده‌ای به نام انسولین تولید می‌کند که مقدار قند در خون را تنظیم می‌کند، اگر مقدار انسولین کافی نباشد و یا بدن از آن به خوبی نتواند استفاده کند، فرد به بیماری دیابت یا مرض قند مبتلا می‌شود و به مرور، عروق کوچک و بزرگ بیمار صدمه می‌بیند و در نتیجه دچار عوارض چشمی، کلیوی، اعصاب و عروق می‌شود.

وی بیان داشت: اگر کلیه‌ها دچار آسیب‌هایی شوند که به مرور زمان کارآیی خود را از دست بدهند، فرد به بیماری مزمن کلیه دچار می‌شود. اگر به مدت دست کم سه ماه کلیه‌ها دچار علائم غیرطبیعی مانند دفع پروتئین در ادرار شوند که نشان دهنده تخریب در بافت کلیه است یا عملکرد آن‌ها در زمینه دفع آب و مواد زائد کاهش یابد، فرد به بیماری مزمن کلیه مبتلا شده است اگر فرد به علت ابتلاء به دیابت دچار بیماری مزمن کلیه شده باشد به این بیماری نفروپاتی دیابتی اطلاق می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha