یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 85006
سلامت نیوز : متخصص و جراح گوش، حلق و بینی گفت: جرم در گوش حالت دفاعی ایجاد می‌کند و اگر میزان جرم در گوش کم شود، گوش خشک می‌شود و اگزما و خارش می‌گیرد.

ابراهیم رزم‌پا در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: مواد چسبناکی که از غدد موجود در کانال گوش خارجی ترشح می‌شوند جرم گوش نام دارد که وجود آنها برای سلامت گوش مفید است.

متخصص و جراح گوش، حلق و بینی گفت:‌ در بعضی از افراد میزان ترشح جرم گوش بیش از حد طبیعی است یا اینکه گوش مشکل آناتومی دارد یعنی کانال آن تنگ یا پیچ‌دار است و باعث تجمع جرم گوش می‌شود که در این افراد جرم موجود می‌تواند باعث گرفتگی و سنگینی گوش شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: اگر جرم گوش کم ترشح شود، باعث می‌شود که گوش خشک شود و دچار اگزما و خارش شود و از طرفی می‌تواند گوش را مستعد به عفونت کند.

رزمپا ادامه داد: جرم گوش حالت دفاعی در گوش ایجاد می‌کند علاوه بر آن جرم گوش پس از تشکیل و ترشح، خود به تدریج با حرکت مفصل فکی- گیجگاهی از گوش خارج می‌شود.

متخصص و جراح گوش، حلق و بینی بیان داشت: استفاده از گوش پاک کن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چرا که گوش پاک کن باعث تحریک گوش می‌شود؛ همچنین می‌تواند جرم گوش را به عقب کانال گوش منتقل کرده و باعث تحریک کانال گوش و مشکلات بعدی شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران توصیه کرد: افراد برای خشک کردن گوش از سشوآر استفاده کنند و اگر احساس گرفتگی یا سنگینی گوش داشتند به پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنند تا اگر گوششان را جرم گرفته بود، آنها با روش‌های خاص به جرم‌زدایی گوش اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha