سلامت نیوز :  وزیر بهداشت بر روی 11 نفر از بیماران چشمی شهرستان زلزله‌زده ورزقان ‌عمل جراحی انجام داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی که بعد از ظهر روز جمعه بیست و ششم مهر ماه وارد شهر زلزله‌زده ورزقان شده بود امروز به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و نماینده شهرستان از مرکز بهداشتی درمانی و بیمارستان علامه جعفری ورزقان بازدید و از نزدیک با مشکلات بهداشتی درمانی مردم، پزشکان و بهورزان منطقه آگاه شد و پای صحبت مردم و کادر بیمارستان نشست.

این سفر وزیر بهداشت و درمان به ورزقان که با هدف بازدید از مناطق زلزله‌زده و پروژه‌های بهداشتی درمانی در حال ساخت و رسیدگی به نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم زلزله‌زده منطقه بود بعد از بازدید مستقیما وارد اتاق عمل شد و بیماران چشمی منتظر این شهرستان را عمل کرد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی که خود رئیس موسسه بنیاد خیریه نوآوران سلامت را بر عهده دارد خدمت به مردم و همنوع را یک نوع وظیفه اصلی دانست.

وی درباره هدف از تاسیس این بنیاد گفت: بنیاد خیریه نوآوران سلامت در سال 89 به علت ارائه خدمات رایگان به نقاط روستایی و دور افتاده کشور تاسیس و در 25 مرداد امسال در ورزقان مستقر و همچنان مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

وی افزود: در طول این مدت ویزیت چشم 50 هزار نفر، خدمات دندانپزشکی 17 هزار نفر، عینک رایگان، 3800 عدد جراحی چشم پزشکی، دو هزار و 950 نفر به مردم روستاهای شهرستان و 210 نفر جاجی چشم، 750 عدد عینک رایگان، چهار هزار و 500 نفر ویزیت چشم و 3 هزار و 250 نفر خدمات دندانپزشکی در خود شهر ورزقان انجام شد.

وزیر بهداشت بعد از اتمام عمل‌های جراحی در محل بیمارستان ورزقان را ترک کند.

11 نفر بیماران چشمی ورزقان از بعد از ظهر ‌دیروز تا ظهر امروز به زیر دستان عمل وزیر بهداشت رفتند.

نهمین سفر پزشکان نورآوران سلامت به شهرستان ورزقان واقع در استان آذربایجان شرقی صورت می‌گیرد و این کلینیک‌ها از 25 مرداد در این منطقه مستقر شده است.

شهرستان ورزقان با وسعت 2368 کیلومتر مربع (2.5 درصد از مساحت استان) در 75 کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان‌های کلیبر و جلفا، از سمت شرق با شهرستان اهر، از سمت غرب با شهرستان مرند و از سمت جنوب با شهرستان هریس، تبریز و شبستر هم‌مرز است.

طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان ورزقان دارای دو بخش مرکزی و خاروانا دو نقطه شهری به نام‌های ورزقان و خاروانا و 163 روستا است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 90 جمعیت شهرستان ورزقان حدود 45708 نفر و جمعیت مرکز این شهرستان 5385 برآورده شده است. جمعیت شهری این شهرستان 6758 نفر و جمعیت روستایی آن 38950 نفر و تعداد خانوار آن 12244 خانوار است.

هشت سفر قبلی خیریه نورآوران سلامت به ترتیب از منطقه چاه گچی از توابع شهرستان خواف در استان خراسان رضوی آغاز شد و با خدمات رایگان چشم پزشکی در بشاگرد هرمزگان، منطقه شول آباد از توابع الیگودرز در استان لرستان، سوسن از توابع ایذه در خوزستان، شهرستان قلعه گنج در کرمان، سروآباد استان کردستان، شهرستان شیروان چرداول در استان ایلام و بزمیرآباد از توابع سرپل ذهاب در کرمانشاه ادامه پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha