سلامت نیوز :  وزیر بهداشت و درمان گفت: متأسفانه بخش بهداشت و درمان همیشه مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در بازدید از مراکز درمانی شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگاران کمبود اعتبار را یکی از مشکلات اساسی بخش بهداشت و درمان ذکر کرد و اظهار کرد: متأسفانه در طول تاریخ همیشه این بخش مورد بی‌مهری قرار گرفته است که امیدواریم در دولت جدید این امر مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تلاش برای تقویت و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی درمانی خصوصاً در مناطق آسیب دیده از زلزله را مورد تأکید قرار داد و افزود: تلاش بر این است که با همکاری مسئولان استانی، بنیاد مسکن و وزارت بهداشت و درمان و خیران سلامت گام‌های اساسی در تجهیز و راه‌اندازی خانه‌های بهداشت در روستاها برداریم.

هاشمی گفت: پیشگیری یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت و درمان بوده و قطعاً در مرحله اول پیشگیری خانه‌های بهداشت روستایی در خط مقدم این طرح قرار دارند که امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم و لحاظ در بودجه سال 93 توسط دولت و مجلس بتوانیم در رفع مشکلات آنها تلاشی مضاعف نمائیم.

این مقام مسئول افزود: نباید اینطور تصور شود که اعتباراتی در وزارت بهداشت هست و صرف کارهای دیگر می‌شود، مطمئناً این طور نیست، قطعاً تلاش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی مناسب بصورت همه جانبه در تمامی امورات مربوط به بهداشت و درمان به طور متوازن کار کنیم و در ارتقاء کمی و کیفی و بخش سلامت جامعه گام برداریم.

وی هدف از سفر به شهرستان اهر را بازدید از مراکز بهداشت و درمان منطقه و بررسی میدانی مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی منطقه و شنیدن مسائل و مشکلات قشر تلاشگر پزشکان، پیراپزشکان و کادر درمانی برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha