دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 85038
سلامت نیوز : محققان می گویند، انار می تواند برخی از آسیب های بدن را ترمیم کند. مصرف مکمل تهیه شده از این میوه، رگ های خونی را سالم نگه می دارد و مانع از بروز سکته و حمله قلبی می شود. محققان اسپانیایی درباره تاثیر ماده شیمیایی انار به نام پلی فنولز روی حیوانات آزمایشگاهی که سیستم قلبی عروقی مشابه انسان دارند، تحقیقاتی انجام دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ طی این مطالعات مشخص شد که غذای چرب به رگ های خونی نمونه های آزمایشگاهی آسیبی نرسانده است.جداره رگ، ماده ای رها می کند که روی انبساط و انقباض آن تاثیر دارد و آسیب به آن می تواند زمینه ساز سفت شدن رگ ها و حمله قلبی و سکته باشد. اما مصرف روزانه ۲۰۰ میلی گرم مکمل پلی فنولز بسیاری از این تاثیرات را از بین می برد. به گفته متخصصان، غنی سازی برنامه غذایی با پلی فنولز می تواند در پیشگیری و به تاخیر انداختن اختلالات رگ ها که سکته و تصلب شرایین را به همراه دارد، موثر باشد. علاوه بر آن بررسی ها نشان می دهد که آب انار با کاهش دادن میزان هورمون استرس که در بدن تولید می شود، فشار خون را پایین می آورد.

نتایج بررسی های دیگر نیز نشان می دهد مصرف روزانه یک لیوان آب انار روند خون رسانی به قلب را در بیش از یک سوم افرادی که دچار گرفتگی رگ بر اثر کلسترول هستند، بهبود می دهد. خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه در این باره به خراسان چنین می گوید: مصرف انار در افرادی که کلسترول بالا دارند، باعث کاهش کلسترول می شود. علاوه بر آن، می تواند در پیشگیری از بروز بیماری هایی که عامل آن افزایش کلسترول است، موثر باشد. در مطالعات مشخص شد اگر انار با هسته و گوشته سفید مصرف شود، تاثیر بیشتری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha