سلامت نیوز : رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارتقای استاندارد واحدهای پتروشیمی بندر امام (ره) در دوره قبل اجرایی نشد و از نظر ما به دست فراموشی سپرده شده؛ این اتفاق به ظاهر ساده آلودگی زیادی را به محیط زیست منطقه وارد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه حمایت ؛ در همین راستا سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر جریمه سنگین پتروشیمی بندر امام (ره) است و این بار این واحد صنعتی به شدت برای آلوده کردن خور موسی جریمه می‌شود.«معصومه ابتکار» در نخستین نشست خبری خود که در سی و نهمین روز حضورش به عنوان ریاست سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، 4 ساعت به تمام سئوال‌های خبرنگاران در حوزه محیط زیست پاسخ داد.

وی درباره آلودگی ناشی از فعالیت واحدهای پتروشیمی در بندر امام (ره) به حمایت گفت: متأسفانه واحدهای پتروشیمی طبق برنامه استانداردی که در دوره قبل داشتند، عمل نکردند و به همین علت برنامه اصلاح پساب آب‌های صنعتی نیز متوقف شد. اما اکنون و در دوره جدید، سازمان محیط زیست با جدیت بیشتری پیگیر این موضوع خواهد بود و به طور حتم استاندارد این واحدها ارتقاء خواهد یافت.

تهدید واحدهای آلاینده با جریمه
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هر واحد صنعتی فعال در این بندر که به محیط زیست آسیب وارد کند یا خورها و خلیج را آلوده کند، باید جریمه یا از فعالیت محروم شود، ادامه داد: اکنون وزارت نفت رویکرد مثبتی به ساماندهی این واحدها دارد و متولیان آن قول مساعدی برای حل و فصل مشکلات داده‌اند.ابتکار در ادامه با اظهار بی‌اطلاعی از وجود بیماری‌هایی که بر اثر آب آلوده در این بندر شیوع یافته است، اظهار کرد: مطمئنا آب آلوده مانند هوای آلوده انسان را بیمار می‌کند اما برای تعیین نوع این بیماری باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دست به کار شود.

بررسی آلودگی 7 کلان‌شهر
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه موضوع رسیدگی به آلودگی هوای 7 کلان‌شهر کشور را از اولویت این سازمان اعلام کرد و توضیح داد: بخشی از آلودگی هوا منشأ داخلی و محلی دارد که از جمله می‌توان به برداشت بی‌رویه از معادن، خشک شدن تالاب‌ها و ساخت‌وساز نام برد؛ بخش دیگر مربوط به آلایندگی خودروهاست که برای رفع آن باید این استانداردها ارتقا یابد و وزیر نفت شخصا پیگیر وضعیت بنزین و کیفیت آن است. در ضمن نباید از ریز گردهای عربی و آلایندگی آن‌ها غافل شد.

برخورد با شکارچیان غیرمجاز
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به تیراندازی به سوی یکی از محیط بانان در روزهای گذشته تصریح کرد: باید تلاشمان بر این باشد که تیراندازی اتفاق نیفتد و در این خصوص به صورت جدی پیگیر موضوع خواهیم بود و سازمان حفاظت از محیط زیست در برخورد با شکارچیان غیرمجاز به شدت و با جدیت عمل خواهد کرد.وی با تاکید بر اینکه حیات وحش کشور یکی از سرمایه‌های ملی است که سال‌های گذشته آسیب‌دیده است، افزود: باید بتوانیم حیات وحش را با توجه به خشکسالی موجود در کشور بازسازی کنیم و به سطح متعادلی برسانیم تا گونه‌های ما در لیست قرمز قرار نگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha