سلامت نیوز : رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: در هفته کاهش بلایای طبیعی ۳۱۲ کاروان سلامت به مناطق محروم کشور اعزام شدند و ۳۵ هزار نفر را معاینه و درمان کردند.

فرحناز رافع در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: 312 کاروان سلامت در مناطق محرومی مانند حاشیه شهرها، روستاها و مناطق کم برخوردار اعزام شدند که این کاروان‌ها شامل پزشک عمومی، پیراپزشک، دندانپزشک و متخصصان است.

وی با تأکید بر اینکه در برخی مناطق محروم‌تر دستگاه‌های سیار ماموگرافی نیز برای غربالگری بانوان و شناسایی زود هنگام سرطان سینه ارسال شده افزود: حتی در برخی استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان و منطقه بشاگرد که بیمارستان ساخته شده اما آن طور که باید پزشک و متخصص حضور ندارد بنابراین از تیم تخصصی کاروان سلامت استفاده کردیم و پزشکان در بیمارستان‌های آن منطقه مستقر شدند تا خدمات بهتری را به افراد ارائه کنند.

رافع به این نکته اشاره کرد که پس از انجام معاینات اولیه و ارائه خدمات درمانی در سطح یک، افرادی که به بستری، جراحی یا درمان‌های طولانی مدت  نیاز داشتند به مرکز درمانی مرکز استان و حتی تهران اعزام شده‌اند و هزینه درمان آنها نیز بر عهده جمعیت هلال احمر است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به آمار افراد معاینه شده گفت: حدود 35 هزار نفر که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند در این طرح تحت معاینه قرار گرفتند.

وی همچنین از برپایی 516 چادر سلامت در شهرهای کشور خبر داد و گفت: در این چادرها خدماتی مانند اندازه‌گیری قند خون، فشار خون و وزن انجام شده و در صورت ضرورت مشاوره تغذیه و مشاوره روانشناسی و خانواده به افراد ارائه شده است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر توزیع بسته‌های آموزشی - بهداشتی در مناطق محروم را یکی دیگر از کارهای سازمان داوطلبان عنوان کرد و گفت: برای رعایت بهداشت فردی به ویژه در مناطق دور افتاده و محروم بسته‌های بهداشتی حاوی حوله، مسواک و صابون بین افراد توزیع شده و آموزش‌های لازم توسط داوطلبان هلال احمر به افراد داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha