سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو از ورود ۳۴ قلم داروی گرانقیمت دیگر به فهرست داروهای تحت حمایت دولت خبر داد و گفت: ‌قیمت این داروها با حمایت دولت ۵۰ درصد ارزان شد.

رسول دیناروند در گفت و گو با فارس اعلام کرد: از دیروز 34 قلم داروی دیگر مورد نیاز بیماران صعب العلاج از جمله بیماران مبتلا به سرطان، بیماران متابولیک و پیوندی به فهرست داروهای تحت حمایت دولت اضافه شد.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: با ورود این داروهای جدید به فهرست حمایتی دولت تعداد داروهای حمایت شده به 170 قلم رسید و قیمت این داروها برای بیماران به قیمت سال 91 برگشته است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در مجموع در سال جاری 1800 میلیارد تومان اعتبار برای جبران افزایش قیمت داروهایی که بعد از گران شدن ارز مشمول افزایش قیمت شدند، در اختیار دارد که بر اساس تفاهمنامه اخیر بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه(بیمه‌ها) این اعتبار در اختیار بیمه‌ها قرار می‌گیرد تا از این طریق به دست بیماران برسد و داروهای آنها ارزان شود.

وی گفت: بر اساس قیمت گذاری جدید داروها که اردیبهشت امسال انجام شد، قیمت داروهای وارداتی به طور متوسط 2 برابر شد و قیمت داروهای تولید داخل به طور متوسط 50 درصد افزایش پیدا کرد.

دیناروند خاطر نشان کرد: برای جبران این افزایش قیمت در بودجه امسال 1800 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است که البته برای پوشش همه داروهای مورد نیاز بیماران کافی نیست ولی تاکنون 170 داروی گرانقیمت مورد نیاز بیماران صعب العلاج با استفاده از این اعتبار به قیمت پارسال برگشته است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: احتمالاً طی یک ماه آینده تعداد دیگری از داروهای گرانقیمت مورد نیاز بیماران صعب العلاج به این فهرست حمایت دولت و بیمه‌ها اضافه می‌شود.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: اختصاص ارز دارو نیز که از اوایل مهر برای مدت دو هفته متوقف شده بود با اقدام بانک مرکزی دوباره از سر گرفته شده است و مشکلی برای اختصاص ارز دارو نداریم.

وی در مورد ادامه گلایه‌های مردم از کمبود و گرانی دارو گفت: این مسئله طبیعی است زیرا مشکلات دارویی که طی دو سال گذشته به وجود آمده است در این مدت کوتاه قابل حل نیست و نیازمند یک دوره زمانی مناسب است که ممکن است حداقل 6 ماه طول بکشد اما روند رو به بهبود را شاهد هستیم و مسائل مربوط به کمبودهای دارویی طبق یک روال منطقی در حال بر طرف شدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha