سلامت نیوز : یک روانپزشک معتقد است: برچسب زدن دیگران و انگ روانی بودن، افراد را از پیگیری درمان بیماری‌های روانی منصرف می‌کند.

دکتر شاپور کریمی در گفت وگو با (ایسنا)، در خصوص علت عدم پیگیری درمان مشکلات روانی از سوی مردم، اظهار داشت: متاسفانه گاهی مراجعه به روانپزشک و پیگیری درمان مشکلات روانی موجب برچسب زدن از سوی دیگران به فرد بیمار می‌شود به گونه‌ای که اگر یک فرد به روانپزشک مراجعه کند انگ روانی بودن به او می‌زنند.

وی همچنین عدم محسوس بودن نشانه‌های بیماری روانی را عامل دیگری در این زمینه عنوان و اظهار داشت: از آنجایی که بیماریهای روانی به صورت محسوس علائم مشخصی ندارند، افراد نسبت به آن آگاهی نداشته و حاضر نیستند هزینه‌ای را بابت درمان آنها بپردازند.

کریمی معتقد است: چنانچه آموزشها و آگاهی‌ها در این زمینه بالا برود، مردم حاضر می‌شوند برای بهبود روان خود هزینه کنند.

این روانپزشک آموزش و پرورش را یکی از نهادهای موثر در آموزش بهداشت روان عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش باید نظامی باشد که انسان سالم تربیت کند و باید بیش از آنکه به دروسی مانند ریاضی و فیزیک توجه کند باید به برگزاری کلاسهای تربیتی اهتمام ورزد.

کریمی نقش حکومت را نیز در تامین سلامت بهداشت روان جامعه بسیار با اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: چنانچه امکانات، آموزش و عدالت در سراسر اجتماع حاکم شود، قطعا جامعه در سلامت روان بالایی به سر خواهد برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha