سلامت نیوز : رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این سازمان بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور صدور مجوز راه‌اندازی مراکز ترک مصرف الکل را عهده‌دار، اظهار کرد: با توجه به بالا رفتن ضریب نفوذ آسیب‌های نوپدید در کشور نباید در مقابله و پیشگیری با این آسیب‌ها به صورت سلبی برخورد کنیم.

همایون هاشمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تاکید بر اینکه نباید با توسعه بحث پیشگیری، مداخله در آسیب‌ها را فراموش کرد، افزود: آسیب‌های نوپدید روز به روز در حال افزایش بوده و در حال رنگ عوض کردن هستند و تمامی دستگاه‌ها باید با همکاری و فعالیت بیشتر در زمینه مقابله با آسیب‌های موجود در کشور مقابله کنند.

وی نقش سازمان بهزیستی را در حوزه پیشگیری و مداخله در آسیب‌های اجتماعی بسیار فعال و موثر دانست و عنوان کرد: سازمان بهزیستی در سنوات گذشته نیز ثابت کرده از دستگاه‌های هوشیار و فعال در حوزه مقابله با آسیب‌هاست و پیش از ورود به موضوع الکل نیز در حوزه اعتیاد و به ویژه مقابله با مصرف شیشه کارایی خود را نشان داده است.

هاشمی افزود: سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در سازمان بهزیستی بر اساس اسناد بالادستی و وظایف ذاتی این سازمان است و در حوزه مقابله با مصرف الکل نیز بر همین اساس ورود کرده است.

رییس سازمان بهزیستی در مورد چگونگی ورود سازمان بهزیستی برای صدور مجوز تاسیس مراکز ترک الکل بیان کرد: مجوز یک مرکز صادر شده و به زودی فعالیت خود را به صورت پایلوت آغاز می‌کند و پس از بررسی نتایج حاصله، در مورد افزایش تعداد این مراکز تصمیم خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha