دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 85091

سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو گفت: بیماری کهیر، نوعی حساسیت پوستی است که موجب خارش در کل بدن می شود و می‌تواند به دو صورت پوستی و مخاطی نمایان شود.

دکتر محمد امیدیان در گفت وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: بیماری کهیر می‌تواند پوست و دستگاه گوارش را گرفتار خود کند. همچنین موجب درد شکم، تنگی نفس و گاهی آسم می‌شود.

وی ادامه داد: این بیماری دارای علل مختلفی است و به صورت حاد و مزمن مشاهده شود. عواملی مانند وراثت، مصرف غذای خاص که فرد پس از آن دچار حساسیت شود، مصرف داروها، عفونت، بیماری انگلی، ویروسی یا باکتریالی، بیماریهای غدد داخلی مانند دیابت، تیروئید و سرطان می‌توانند موجب کهیر شوند.

این متخصص پوست و مو افزود: در بیماری کهیر عوامل زمینه ساز حاکم هستند که در نتیجه این عوامل، بدن دچار خارش می شود و حتی ممکن است در این حالت لب‌ها و زبان و آلت تناسلی دچار ورم شوند.

امیدیان درباره درمان بیماری کهیر گفت: هرکدام از عوامل زمینه سازی که موجب این بیماری می‌شوند در مرحله نخست باید تشخیص داده شوند و سپس برای درمان آنها داروهایی مانند آنتی‌هیستامین برای کنترل این بیماری تجویز می‌شود و در صورتی که کنترل نشد در مرحله آخر از داروهای تزریقی، خوراکی و کورتونی استفاده می‌شود تا خارش افراد کاهش یابد.

وی بیان کرد: ابتلا به بیماری کهیر در هر گروه سنی دیده می شود و افراد در هر زمانی ممکن است دچار کهیر شوند پس باید علت گوناگون آن تشخیص داده شود تا درمان آن انجام شود.

این متخصص پوست و مو یادآور شد: افرادی که دچار بیماری کهیر می‌شوند بدن آنها دچار خارش می‌شود و پوست دچار حالت قرمز رنگ و ورم می‌شود.

امیدیان توضیح داد: در افرادی که دچار این بیماری می‌شوند، در ابتدا ممکن است قسمتی از بدن دچار خارش شود ولی پس از چند ساعت بهبود یابد و به تدریج بقیه قسمتهای بدن شروع به خارش می‌کنند و به صورت پراکنده قسمتهای دیگر بدن گرفتار این بیماری می‌شوند.

وی عنوان کرد: زمینه برگشت مجدد این بیماری به دلایل مختلف وجود دارد و افراد باید توصیه‌های لازم را برای پیشگیری از عود دوباره بیماری رعایت کنند.

این متخصص پوست و مو توصیه کرد: بیماری کهیر در صورتی که خود به خود درمان شود، مشکلی ایجاد نمی کند اما در صورتی که تکرار شود و فرد را اذیت کند باید عوامل زمینه ساز بیماری را رفع کرد. اگر عامل ایجاد کننده کهیر حذف شود مانند غذایی که موجب این بیماری می‌شود، فرد دیگر دچار این حالت نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha