سلامت نیوز : مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از کاهش 15 درجه ای دما در کشور و وزش باد همراه با گرد و خاک در پایتخت خبر داد.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، نشان می دهد که بارش باران در استان های گیلان، مازندران و گلستان در روز دوشنبه(29 مهر) نیز ادامه داشته و در برخی مناطق منجر به آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه ها می شود. همچنین احتمال جاری شدن سیلاب نیز وجود دارد.

وی افزود: احتمال می رود در برخی مناطق سردسیر همچون استان های زنجان، اردبیل و ارتفاعات البرز بارش ها به صورت برف و تگرگ باشد.

به گفته امیدوار شهری،: از فردا در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، تهران، قم و مرکزی و در بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه در استان‌های سمنان، یزد، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی به سبب افزایش سرعت وزش باد، گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان و مازندران،گلستان و خراسان شمالی و رضوی از روز دوشنبه و سه شنبه  دمای هوا بین 7 تا 15 درجه کاهش می‌یابد. در مابقی نقاط کشور طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا حداقل بین چهار تا هشت درجه کاهش خواهد داشت.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضع هوای تهران گفت: هوای پایتخت از فردا دوشنبه نیمه ابری در بعضی ساعات با بارش پراکنده، در پاره‌ای نقاط با باد و گرد و خاک، به تدریج کاهش ابر در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با 10 درجه دیگر کاهش به 9 و 16 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha