سلامت نیوز : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از یکسان سازی خدمات تحت پوشش سازمانهای بیمه گر پایه خبر داد و گفت: الکترونیکی کردن دفترچه ها، یکسان سازی خدمات تحت پوشش سازمانهای بیمه گر و... از جمله مصوبات شورای عالی بیمه خدمات درمانی بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ علی ربیعی پیش از ظهر یکشنبه در چهل و نهمین جلسه شورای عالی بیمه در جمع خبرنگاران افزود: در دولت تدبیر و امید بحث سلامت و کاهش هزینه های مردم به عنوان دغدغه جدی دولت و رئیس جمهور مطرح است و در این خصوص مطالعات زیادی نیز انجام شده است به طوریکه تشکیل شورای عالی در جهت اهتمام جدی در زمینه مشکلات درمانی و سلامت مردم است.

وی افزود: با وجود اینکه دولت با مشکل منابع روبرو است، اما با بهبود ساختار و وضعیت موجود قصد دارد به نقطه مطلوبی دست پیدا کند. یکی از مشکلات موجود بحث یارانه ها است که متاسفانه یارانه ها به طور مستقیم و بدون جهت گیری عدالت گونه به مردم پرداخت شده و به سمت درمان مردم جهتی نداشته است به همین دلیل تغییر روند آن و هدفمندی یارانه ها به سمت رفاه و درمان مردم در دستور کار قرار دارد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: الکترونیکی کردن دفترچه ها، همچنین تفویض اختیار به شورای عالی بیمه خدمات درمانی در خصوص تغییر شرط تخصص پزشکان تجویزکننده داروهای موجود در لیست تعهدات پایه سازمان های بیمه گر، کاهش هزینه های مردم در بخش دندانپزشکی با رویکرد پیشگیری، ارتقاء سلامت دهان و دندان، تامین پوشش بیمه پایه به خدمات تعویض مفاصل و همچنین تامین هزینه های آزمایش ژنتیک پیش از تولد از جمله چهار مصوبه مهم شورای عالی بیمه بود.

ربیعی تاکید کرد: متاسفانه در سال گذشته فقط یکبار شورای عالی بیمه تشکیل شده بود. بر همین اساس در شورای عالی بیمه تصمیم گرفتیم که هر ماه یک جلسه به طور ثابت برگزار شود که این موضوع به صورت مصوبه درآمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha