سلامت نیوز : استرس ‏های روزمره و همه مسائلی که بتواند افراد را برآشفته کنند به تدریج بروز بیماری را در افراد افزایش داده که اثرات این اعراض نفسانی (حالات روحی و روانی) موجب اختلال کارایی اعضای بدن افراد خواهد شد.

الهام اختری دستیار تخصصی طب سنتی ایران در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: افراد در زندگی روزمره حالت های روانی مانند استرس، نگرانی، غم، ترس و امید برایشان بروز پیدا می کند که  همه در سلامتی افراد اهمیت دارد و عدم کنترل هر یک از این موارد به تدریج به بیمار شدن افراد منجر خواهد شد.

به گفته وی استرس ‏های روزمره و همه مسائلی که بتواند افراد را برآشفته کنند به تدریج  بروز بیماری را در افراد افزایش داده که اثرات این اعراض نفسانی (حالات روحی و روانی) موجب اختلال کارایی اعضای بدن افراد خواهد شد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران عنوان کرد: افراد باید بتوانند استرس را در زندگی روزمره‏ شان مدیریت کنند البته تاحدی بروز حوادث از دست افراد خارج است و  واکنش افراد باید به سطحی برسد که در مقابل مسائل روزمره و استرس واکسینه شوند.

اختری بیان با بیان ایکه حرکت و سکون در پیشگیری از بیماری (اصول حفظ الصحه) بسیار اهمیت دارد، افزود: ورزش به عنوان منبع تولید حرارتی که شبیه‏ ترین حرارت به حرارت غریزی است و به هیچ شکل دیگری قابل تولید نیست و در ایجاد و حفظ سلامتی نقش به سزایی را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: حداقل 3 بار در هفته هر بار 30 دقیقه، فعالیت بدنی حتی به شکل پیاده‏ روی که موجب طپش قلب شود برای حفظ سلامتی توصیه می‏ شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: به زندگی امروز اگر توجه کنیم همه افراد  از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‏ کنند، وسایل برقی در منزل دارای کنترل از راه دور است، کامپیوترهای شخصی تبدیل به لب تاب شده‏ اند که در وضعیت دراز کش نیز قابل استفاده اند، در محیط کار اکثرا پشت میز نشینی هستند و در مجموع این موارد به سکون بیشتر در زندگی امروز تبدیل شده است که مدیریت تعادل بین حرکت و سکون باید بیش از بیش تدبیر شود.

حرکت برای تندرستی افراد ضروری است و استراحت و سکون بعد ازآن برای تمدد قوای افراد لازم اسنت. تمام حرکات و فعالیت های بدنی موجب کاهش رطوبت ها از بدن می شود. مقدار حرکت و مقدار سکون برای هر فرد بر پایه مزاج محاسبه می شود که عدم تعادل حرکت و سکون زمینه ساز بروز بیماری های گوناگون در افراد می شود.

در طب سنتی ایران حرکت به 2 دسته جسمانی و نفسانی تقسیم می شود که حرکت جسمانی به 6 دسته حرکت شدید، خفیف، طولانی، کوتاه، سریع، و کند تقسیم بندی می شود که هریک از این نوع حرکات اثرات خاصی بر مزاج افراد می گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha