سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 85123

هفته آینده کارگروه مشترک بین مجلس و وزارت بهداشت به منظور افزایش حقوق پزشکان عمومی تشکیل می‌شود، حقوق پزشکان عمومی باید افزایش یابد تا از جذب آن‌ها در مشاغل کاذب و یا مشاغل دیگر به دلیل کم بودن حقوق جلوگیری به عمل آید.

افزایش ۳ تا ۴ برابری حقوق پزشکان عمومی
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کارگروه ویژه بین مجلس و وزارت بهداشت برای افزایش حقوق پزشکان عمومی خبر داد.

"شهلا بیات" در گفتگو با ایلنا، با اعلام این خبر گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد وضعیت پزشکان اورژانس بررسی‌هایی داشت و اعضای کمیسیون نسبت به افزایش حقوق آن‌ها برای کار ساخت و زیانبارشان نظرات مثبتی را ارائه دادند.

وی تصریح کرد: بعد از اعلام نظر مثبت اعضای کمیسیون نسبت به افزایش حقوق پزشکان اورژانس این طرح به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: در کنار بررسی وضعیت پزشکان اورژانس و افزایش حقوق آن‌ها صحبت‌های دیگری مبنی بر افزایش حقوق کل پزشکان عمومی مطرح شد و نه تنها آنهایی که صرفاً در اورژانس کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد در این ارتباط کارگروهی بین مجلس و وزارت بهداشت تشکیل شود، افزود: زیرا همه معتقدند حقوق پزشکان عمومی پایین است و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

بیات با بیان اینکه افرادی که از کمیسیون بهداشت ودرمان قرار است عضو این کارگروه باشند نیز مشخص شده‌اند، افزود: حقوق پزشکان عمومی باید افزایش یابد تا از جذب آن‌ها در مشاغل کاذب و یا مشاغل دیگر به دلیل کم بودن حقوق جلوگیری به عمل آید.

وی در پاسخ به این سؤال که درحال حاضر پزشکان عمومی چقدر حقوق دریافت می‌کنند، افزود: یک میلیون و سیصد تا چهارصد هزار تومان دریافتی پزشکان عمومی درحال حاضر است که حقوق آن‌ها از خیلی از مشاغل پایین‌تر است.

بیات در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه قرار است حقوق پزشکان عمومی تا چقدر افزایش یابد، افزود: هنوز مبلغی تعیین نشده اما شاید ۳ تا ۴ برابر حقوق پزشکان عمومی افزایش یابد.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم از هفته آینده کارگروه مشترک بین مجلس و وزارت بهداشت به منظور افزایش حقوق پزشکان عمومی تشکیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha