سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 85125
سلامت نیوز : معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از برنامه های حمایتی این سازمان در پوشش بیمه ای داروهای بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد.

هدایت‌الله ادیب نیا با اعلام اینکه تعدادی از داروهای گران قیمت که جزو داروهای برند محسوب می‌شدند در لیست جدید بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند، به مهر گفت: مشکل بسیاری از بیماران صعب العلاج،‌ سرطانی و خاص با اقدامات به عمل آمده حل خواهد شد.

وی افزود: حدود 4 هزار و 290 میلیارد تومان بودجه برای درمان بیمه شدگان در سال جاری در نظر گرفته شده است.

ادیب‌نیا با اشاره به اینکه حدود هزار و 200 میلیارد تومان از این بودجه برای تامین داروها تخصیص یافته است، گفت: حدود 750 الی 800 میلیارد تومان دیگر برای داروهای نسخ سرپایی تعلق گرفته و همچنین نزدیک به 350 میلیارد نیز برای داروهای سرپایی اختصاص یافته است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه باید داروهای گران قیمت بیماران سرطانی، صعب‌العلاج در پرتال سازمان توسط داروخانه‌ها ثبت شود، ادامه داد: حدود 9.2 درصد از این داروها در سازمان ثبت می‌شود به طوریکه این میزان حدود 48 درصد از هزینه‌های دارویی سازمان تامین اجتماعی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه ما داروخانه‌ها را امین خود می‌دانیم و به آنها اعتماد داریم گفت: اقدامات بسیار خوبی برای تعیین نسخ بیمه شدگان صورت گرفته است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در مورد کمبود دارو در کشور نیز گفت: اقدامات بسیار زیادی در راستای رفع کمبود دارو توسط وزارت بهداشت انجام شده است و باید از تولید داخلی کشور حمایت کنیم و اگر همه داروهای خارجی را بیمه تحت پوشش خود قرار دهد دیگر کسی به فکر تولید نمی‌افتد.

ادیب‌نیا با بیان اینکه داروهای داخلی از استانداردها و کیفیتهای لازم برخوردار هستند تصریح كرد: خوشبختانه از هفتم مهر تاکنون قدمهای بسیار خوبی در حوزه دارو برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه باید فرانشیز برخی از داروها را متغیر کنیم،‌ خاطرنشان كرد: این اقدام نیاز به کار کارشناسی دارد به گونه‌ای که باید افزایش قیمت داروها را مورد بررسی قرار دهیم تا مشکلات این حوزه برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha