رئوفه قیومی، کارشناس خودکشی اداره سلامت روان وزارت بهداشت با حضور در کارگاه یک روزه رسانه و خودکشی ویژه مطبوعات و خبرگزاری با بیان اینکه :« 90 درصد افرادی که خودکشی می کنند، دارای یک اختلال اعصاب و روان می باشند که بیشترین اختلال که می تواند زمینه ساز خودکشی شود افسردگی می باشد ». افزود :« خودکشی امری مهم در بهداشت عمومی و روانی هر فردی است .براساس آمار سازمان جهانی بهداشت سومین علت مرگ و میر در جهان خودکشی است . خودکشی در بین افراد 15 تا 24 سال شایع است .در هر40 ثانیه یک مرگ در اثر خودکشی در جهان صورت می گیرد ».

سلامت نیوز: رئوفه قیومی، کارشناس خودکشی اداره سلامت روان وزارت بهداشت با حضور در کارگاه یک روزه رسانه و خودکشی ویژه مطبوعات و خبرگزاری با بیان اینکه :« 90 درصد افرادی که خودکشی می کنند، دارای یک اختلال اعصاب و روان می باشند که بیشترین اختلال که می تواند زمینه ساز خودکشی شود افسردگی می باشد ». افزود :« خودکشی امری مهم در بهداشت عمومی و روانی هر فردی است .براساس آمار سازمان جهانی بهداشت سومین علت مرگ و میر در جهان خودکشی است . خودکشی در بین افراد 15 تا 24 سال شایع است .در هر40 ثانیه یک مرگ در اثر خودکشی در جهان صورت می گیرد ».

دکتر شهرام خرازی ها ، رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در برنامه کارگاه یک روزه رسانه و خودکشی چنین گفت :« یکی از مسائلی که باعث خودکشی می شود مسائلی است که در رسانه ها مطرح می شود بنابراین رسانه ها باید نسبت به تبعات منفی نشر مسائل خودکشی آگاهی داشته باشند .توصیه ما این است که تا حدامکان مسائل مربوط به خودکشی انتشار پیدا نکند ».

در ادامه این مراسم دکتر رئوفه قیومی ، روان پزشک گفت :« خودکشی امری مهم در بهداشت عمومی و روانی هر فردی است .براساس آمار سازمان جهانی بهداشت سومین علت مرگ و میر در جهان خودکشی است . خودکشی در بین افراد 15 تا 24 سال شایع است .در هر40 ثانیه یک مرگ در اثر خودکشی در جهان صورت می گیرد ».


رئوفه قیومی در ادامه خاطر نشان کرد :« 70 درصد خودکشی ها در کشورهای در حال توسعه انجام می شود .خودکشی در ایران جزء 10 علت اول مرگ می باشد . بر طبق آخرین آنالیزها از سال 1365 تا سال 1391 ، میزان خودکشی رو به رشد بوده است ».

وی در ادامه افزود :«خودکشی علت های مختلفی دارد از جمله علل اجتماعی ، فرهنگی ، روانی و .. در ایجاد خودکشی دخیل است ».

رئوفه قیومی، کارشناس خودکشی اداره سلامت روان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد :« 90 درصد افرادی که خودکشی می کنند، دارای یک اختلال اعصاب و روان می باشند که بیشترین اختلال که می تواند زمینه ساز خودکشی شود افسردگی می باشد ».

این روانپزشک در رابطه با انتشار اخبار خودکشی در رسانه ها چنین بیان کرد :«در هنگام انتشار شواهد مربوط به خودکشی باید به دقیق بودن و سندیت موضوع توجه کرد . این امر از آنجایی اهمیت دارد که درج خبر نادرست در حیطه خودکشی می تواند باعث ایجاد موج خود کشی شود ».

کارشناس خودکشی اداره سلامت روان وزارت بهداشت با حضور در این برنامه چنین بین کرد :«اغلب افرادی که می خواهند خودکشی کنند ، برای خودکشی مردد هستند و مطمئن نیستند که بخواهند بمیرند ، یکی از عواملی که  افراد را به سمت خودکشی سوق می دهد ، انتشار اخبار خودکشی است . انتشار اخبار خودکشی این عقیده را که خودکشی روش طبیعی برای حل مشکلات است را گسترش می دهد ».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha