سلامت نیوز : عضو شورای اسلامی شهر تهران میزان ماده سرطان‌زای بنزن موجود در هوای تهران را ۱۰ برابر استاندارد دانست و با اشاره به فرسودگی ۱۷ هزار تاکسی در پایتخت خواهان ارائه گزارشی از روند نوسازی خودروهای فرسوده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ معصومه آباد در نطق پیش از دستور خود در ابتدای جلسه علنی امروز شورای شهر گفت: درباره آلودگی هوا تمام توضیحات ارائه شدند اما ما همچنان با وارونگی هوا درگیر هستیم و به رغم قوانین بسیار جامع و خوبی که در دولت شهرداری وجود دارد این مسئله برای هیچ یک از این دو مسئله‌ای جدی نیست.

وی ادامه داد: طبق آمار وزارت بهداشت سالانه 4 هزار نفر در کشور در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند علاوه بر این ریزگردها نیز پدیده‌ای بسیار کشنده است ضمن اینکه بنزن طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ردیف اول عوامل سرطان‌زا قرار دارد و میزان وجود این ماده در هوای تهران ده برابر میزان استاندارد است.

آباد افزود: پیشنهاد می‌کنم از سازمان حمل و نقل سوخت گزارشی درباره روند نوسازی خودروهای فرسوده گرفته شود همچنین این سازمان گزارشی از قراردادهایی که با بانک‌ها و خودروسازها برای تعویض این خودروها دارد ارائه دهد. زیرا این کار می‌تواند حدود 20 درصد از آلودگی هوا را کم کند.

این عضو شورای شهر همچنین گفت: از 80 هزار تاکسی فعال در تهران 17 هزار خودرو کاملا فرسوده است و تعداد قابل توجهی نیز بالای 10 سال عمر دارند ضمن اینکه بسیاری از خودروهای با عمر زیر 10 سال نیز قادر به دریافت معاینه فنی نیستند و قابلیت تردد در شهر را ندارند. اما با وجود این ما مدت زمان معافیت خودروها از معاینه فنی را از 2 سال به 5 سال افزایش می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha